פרקליטות המדינה למשטרה, זרזו את הטיפול בחקירת יושב ראש הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה

בית המשפט דחה תביעת בת זוג לשעבר לקבלת חלקה בכספי זכייה בלוטו של בעלה לשעבר, אשר ביחס לתשלומם הגיעה לידה ראיה ברורה 5 שנים לאחר איזון המשאבים ו-25 שנים לאחר הזכייה

כזכור לפני שנה נחשף
שלפני מספר שנים פרסם חבר הכנסת איימן עודה בתור מזכ"ל חד"ש מאמר תמיכה במנהיג חיזבאללה חסן נסראללה
במאמר שפורסם ברשתות הערביות
מתח עודה ביקורת על ראשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שזלזלו במזכ"ל תנועת חזבאללה, חסן נסראללה, על רקע פעילות הארגון בסוריה לצד בשאר אסד. עודה תהה כלפי ראשי הפלג: "האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?".

הוא גם ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – "שייח'" ו"סייד". בדבריו העלה על נס את מנהיג חזבאללה, ש"הציג מודל התנגדות ייחודי", וכתב כי הוא "ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006".

עודה הוסיף במאמר כי נסראללה "הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו". כזכור, בנו הבכור של נסראללה היה לוחם חזבאללה שנהרג בידי כוח צה"ל ב־1997.
בעקבות הדברים הללו פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לפרקליטות המדינה שתפתח בחקירה מיידית כנגד איימן עודה על עבירה על חוק הטרור שאוסר להביע אהדה למעשה טרור או למנהיג ארגוני טרור וכן בחשד להסתה לאלימות וטרור.
להפתעתו נענה מנכ"ל בצלמו בתשובה לקונית שהתיק נסגר ולא תיפתח חקירה בשל כך שהמאמר נשלח אליהם בערבית והם אינם קוראים ערבית וכן שלא הוגשה תלונה רשמית במשטרה.
ח"כ אופיר כץ זעם על כך ושיגר נזעם מיוחד ליועמ"ש. במכתבו של אופיר כץ נכתב בין הייתר " במאמר שיבח חבר הכנסת עודה את דרך פעולתו של נסראללה, ביקר את ראשי הפלג האסלאמי על שהשמיטו את תארי הכבוד שלו – "שייח" ו"סייד" והוסיף כי "חסן נסראללה הוא דוגמה ומופת של הקרבה ונאמנות" "תוכן הבקשה חמור מאוד ודורש פתיחת חקירה , אך בתשובה שהוחזרה על ידי לשכת משנה פרקליט נכתב כי לא תיפתח חקירה מכיוון שהמאמר נשלח ללא תרגום".

כ"ץ סיים את מכתבו: "תשובת הפרקליטות מזלזלת ולא ראויה – הסתה חמורה עוברת בלי תגובה כי הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם את דברי המסית? אוסיף לשאול, האם במידה והמאמר היה מגיע עם תרגום כפי שנכתב, הפרקליטות לא הייתה בודקת בעצמה האם התרגום נכון?".
בעקבות כך תירגם מנכ"ל בצלמו על ידי ד"ר אדי כהן מזרחן בכיר באוניברסיטת בר אילן את המאמר ושיגר אותו ללשכת המשנה לפרקליטות המדינה בד בבד אף הוגשה תלונה רשמית במשטרת חיפה שבשטחה מתגורר איימן עודה . ואכן היועמ"ש הורה לפרקליטות המדינה לפתוח את החקירה מחדש
כחודש לפני הבחירות האחרונות שיגר שוב מנכ"ל בצלמו פניה ליועמ"ש לסיים את החקירה בענינו וכן בענין היבא יזבק שהביעה אינספור פעמים תמיכה בטרור
ואכן היועמ"ש הודיע שהוא בוחן את הדברים.
השבוע שיגרה פרקליטות המדינה מכתב מיוחד לשי גליק בו נכתב שהחקירה עומדת בראש מעייניהם אולם משטרת ישראל עד כה מסרבת להעביר להם את חומרי החקירה וטרם פנתה אליהם.
ולכן פרקליטות המדינה הוציאה מכתב מיוחד למשטרת ישראל בדרישה לזרז ולסיים מיידית את החקירה נגד איימן עודה .
בנוסף נכתב שתיק החקירה נגד היבא יזבק עדיין פתוח וטרם הוחלט האם להעמידה לדין או לסגור את התיק .
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר:

בעוד אזרחים יהודים אנונימים נעצרים במהירות על פוסטים שכתבו בפייסבוק,
חבר כנסת תומך במנהיג טרור וכבר שנה שלימה המשטרה לא נוקפת אצבע לחקור אותו.
אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להתערב בדבר ולדאוג שהחקירה תמוצה עד תום במהירות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.