עמותת יד עזר לחבר תקיים היום את טקס המרכזי של יום השואה בנוכחות מאות ניצולי שואה, חיילים, שוטרים ומשלחות מחו"ל

עמותת יד עזר לחבר תקיים היום את טקס המרכזי של יום השואה
צילום יחצ

"אני שמח השנה לארח שגרירים וקונסולים שיבקרו גם במוזיאון החדש שהקמנו. המוזיאון הזה הוא הייחודי בארץ שכן הוא משמיע את סיפורם של הניצולים החיים המתגוררים בבית החם", אמר שמעון סבג

עמותת יד עזר לחבר והבית החם יציינו היום 15:00 את יום השואה בטקס המרכזי שיתקיים ברחבת האנדרטה יד לניצול ברחוב קסל 6 – שהפך לרחוב שכולו קריית חסד לניצולי שואה.

בין היתר תארח העמותה עשרות חיילים, שוטרים, וקציני צה"ל שהגיעו להתנדב. לצד כל אלה הגיעו בשבועיים האחרונים חמש משלחות מחו"ל שביקרו השבוע בעמותה ועוד שורה ארוכה של פעילים חברתיים שתרמו מזמנם וממרצם.

כאמור במהלך כל השנה מגייסת העמותה מתנדבים רבים. המתנדבים עסקו במהלך השבוע האחרון בשיפוץ המראה החיצוני של העמותה, צביעה, ניקיון ושידרוג המבנים. כמו כן קיימו שורה של מפגשים והרצאות עם ניצולים. שמעו את מה שעבר עליהם והקשיבו בעיקר לסבל הנוראי שהיה מנת חלקם.

את המשואה תדליק השנה ניצולת שואה ילידת חרקוב שאוקראינה שחולצה לאחרונה תחת אש לישראל באמצעות מתנדבי עמותת יד עזר לחבר הפועלים גם ברגעים אלה באוקראינה לחלץ יהודים ניצולי שואה מהזוועות.

לצד הטקס המרשים יוכלו האורחים לבקר במוזיאון השואה החדש שהוקם במבנה העמותה. מוזיאון המשתרע על פני כמה מאות מטרים מקפל בתוכו סיפורים של ניצולים חיים. לצד התמונות והשרידים שהביאו עמם מהמחנות ונמצאים במוזיאון יש גם את הסיפורים של האנשים שבהמשך השהייה במוזיאון יכולים לשמוע את הסיפורים מהאנשים עצמם שחלקם הלא גדול מתגורר בבית החם ועדיין איתנו.

העמותה מחזיקה בכל ימות השנה בית תמחוי ובית ילד ומרכזים נוספים לחלוקה של מזון, מוצרי חשמל, ריהוט, ביגוד וכדומה.  "אני חושב שניצולי השואה, חולי הסרטן הקשישים, האימהות החד הוריות, הילדים הרעבים לארוחה חמה, חסרי הבית, הזקנים שננטשו ונותרו לבד בעולם, הם וכל האחרים – והם לא מעטים בימנו – זקוקים לא רק למנה חמה אלא ובעיקר לאוזן קשבת. יש לי אוזניים גדולות, ואני משתדל לשמוע את כולם", אמר שמעון סבג.

הוא הבטיח גם השבוע לחבורת המתנדבים שלצידו "בואו נמשיך בנתינה. לא נרפה כדי למנוע מאנשים חוסר ורעב. אנחנו צריכים להיות שם בשבילם. בואו נהיה קשובים לנזקק ולחלש".

 בטקס יוענקו שני מגיני צדק חברתי. האחד לדודו בזק שעומד מאחרי הקשר ההדוק בין העמותה למכבי חיפה לאורך השנתיים האחרונות. והשני לאיש העסקים זכריה דרוקר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.