עיריית נוף הגליל הקימה יחידת חקירות אפידמיולוגיות עירונית בהפעלת עובדות העירייה במטרה להוריד את היקף התחלואה ולשמור על נוף הגליל ירוקה.

היחידה כוללת 7 עובדות עירייה, בתוכן עובדות סוציאליות, אשר עברו בהצלחה הכשרה של פיקוד העורף לביצוע חקירות אפידמיולוגיות בפיקוח ובליווי משרד הבריאות. הקמת היחידה העירונית נועדה לסייע במאמץ הכולל למיגור התחלואה בקורונה וצמצום מעגלי ההדבקה בשטח העיר.

היחידה אחראית בשלב זה על תשאול תושבי העיר שהיו במגע עם חולים מאומתים ונדרשים לבידוד, זאת לאחר קבלת המידע אודותם ממשרד הבריאות באמצעות מערכת מקוונת אליה יש בידיהן הרשאה ובהן הן מזינות את פרטי החקירה. במהלך השיחות עם המבודדים מחודדים הנהלים לגבי משמעות הבידוד, התקופה הנדרשת, חשיבות ביצוע בדיקת קורונה בהתאם לצורך, הקשר עם קופות החולים ועוד.

בימים הקרובים תתבצע הכשרה נוספת ובסיומה יוסמכו עובדות היחידה לבצע גם תחקור של חולים מאומתים ובמידת בצורך להורות על בידוד האנשים אשר היו בקרבתם. מנכ"לית העירייה חוה בכר שמובילה את הפרויקט יחד עם מנהלת אגף הרווחה איריס בורמיל אמרה כי העירייה רואה חשיבות רבה בפעילות היחידה לקראת החורף ולכן העמידה לרשותה את כל הציוד הנדרש כולל מחשבים אישיים ומכשירי טלפון ניידים. ראש העיר רונן פלוט הודה לפיקוד העורף שמלווה את הפרויקט בהובלת רס"ן צחי וייס ואמר כי הקמת יחידת החקירות האפידמיולוגיות, הינה נדבך נוסף במאמץ העירוני הכולל למיגור התחלואה בקורונה, במכלול תחומי העשייה העירוניים. נתוני התחלואה בנוף הגליל נמוכים באופן יחסי ולמרות שהעיר הוגדרה ירוקה אנו רואים בהורדת התחלואה משימה בעלת חשיבות עליונה ומשקיעים בה את כל המאמצים והמשאבים"
ראש העיר פלוט אמר כי הורדת התחלואה לאפס, כי שהיה במצב בעיר בחודש יוני, היא בידיים של העירייה והתושבים "רק בכוחות משולבים, אם נפעל יחד, נחישות ובעקביות, נצליח לעצור את היקף התחלואה ולנצח בבמלחמת ההתשה בקורונה."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.