עבור למעלה מרבע מיליון נשים ומעל מיליון ילדים במדינת ישראל המילה סגר מעוררת תחושת אימה, חרדות קשות וטראומה.

הסגר בפתח, אבל ראש העיר נהריה לא עוצר. עירית נהריה והעומד בראשה, רונן מרלי, נתנו אור ירוק לתחילתו של פרויקט “פארק נחל סער” שייצא כבר השבוע לדרך. הסוף להצפות!!! כבר נראה באופק​

הסגר אמנם מסייע להוריד את מספר הנדבקים בקורונה, אבל מוביל לזינוק במספר המקרים של אלימות במשפחה. במהלך חודשי הסגר של אפריל ומאי חלה עלייה של 122% במספר הפניות לקווי הרווחה. בדו״ח שפרסם משרד הרווחה נאמר מפורשות שמדובר במגמה שנמצאת בעלייה תלולה מאז חודש מרץ 2020.
21 נשים נרצחו בשנה שזה עתה הסתיימה. מחצית מכלל הנרצחות מדי שנה- לא סבלו מאלימות פיזית קודמת ובכל זאת היו בסכנת חיים. כיצד ניתן לזהות את הסימנים לזוגיות שהיא מסוכנת? בפורום מיכל סלה, שהוקם על ידי לילי בן עמי לזכרה של אחותה מיכל סלה ז״ל ניסחו , יחד עם מומחיות לאלימות במשפחה, חמישה תמרורי אזהרה כדי לעורר מודעות בקרב הקהל הרחב. ״בימים אלו כש 2020 הסתיימה עם 20 נשים שנרצחו פלוס תינוקת ו 2021 רק התחילה וכבר יש נרצחת נוספת, ואנו לפני סגר כללי נוסף חשוב עוד יותר להכיר ולשים לב לתמרורים ולא להסס להתערב כשיש איזשהו חשש שמישהי קרובה או שכנה נמצאת בסכנה.״, אומרת לילי בן עמי, יו״ר פורום מיכל סלה.
אלו התמרורים:

שתפו תמרורי האזהרה לזוגיות אלימה של פורום מיכל סלה:

  1. אובססיביות- סמיילי עם משקפיים שחורים- הוא בולש אחרייך, מחטט לך בנייד ומתחקר אותך אחר כל דקה בסדר היום שלך. הוא ממציא רומנים מדומיינים שיש לך.
  2. זוגיות דו פרצופית- סמיילי עם עיניים בצורת לבבות ופה שמעליב- בפומבי הוא מלאך, מפרגן ועוזר; הוא מתנהג אחרת מאיך שהוא יכול להתנהג בבית. לעיתים את מוצאת גם את עצמך משתפת פעולה עם הצגת מצג שווא בפומבי לגבי כך שאתם בזוגיות שהיא גן עדן, כמו העלאת פוסטים דביקים בפייסבוק.
  3. הקטנה- סמיילי עם פה מריצ׳רץ׳- גזלייטינג. בכל מצב הוא תמיד יטען שאת האשמה הבלעדית ולא יקח אחריות, גם אם אין לך כל קשר למה שקרה. את מתחילה לפקפק בעצמך, כישורייך, הזיכרון שלך, יכולת השיפוט שלך.
  4. רגישות קיצונית- סמיילי עם עשן שיוצא מהאף- הוא מגיב בצורה קיצונית כשאת מדברת על פרידה, עד איומים שיפגע בעצמו או באדם אחר.
  5. הקדוש המעונה- סמיילי מסכן עם הילה של מלאך- הוא גם קורבן (מתמסכן- פגעו באמון שלו, בגדו בו בעבר, יש לו רקע טראומתי או עבר של התמכרויות) והוא גם תוקפן.

עזרו לנו להפיץ את התמרורים. שכל נער.ה וכל איש.ה יכירו ויידעו, כי תמרור אזהר״ה הוא סימן שלא משאיר סימן.

פורום מיכל סלה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.