עבודות בכל רחבי העיר לניקוי קווי הניקוז ופתיחת הסתימות בהם

עבודות בכל רחבי העיר לניקוי קווי הניקוז ופתיחת הסתימות בהם

רונן מרלי לא נח – ועיריית נהריה נערכת במרץ רב לחורף. ציוד טכנולוגי מתקדם כבר איתר בתעלות הניקוז סולמות, צמיגים ועוד שלל חפצים. העבודות יימשכו כשבועיים ויבטיחו ניקוז מקסימלי. מ"מ מנכ"ל העירייה, דודו אלחיאני: ״הפרויקט ימנע ככל האפשר הצפות ושיטפונות״

הסתיו כבר כאן, ועוד מעט יגיעו גם הגשמים. על-מנת שאפשר יהיה ליהנות מגשמי הברכה בלי לשלם מחיר יקר, עיריית נהריה משקיעה משאבים רבים להבטחת ניקוז מיטבי. "אנחנו לא מחכים לגשמים ולשיטפונות אלא נערכים במרץ כדי למנוע סבל מהתושבים", הבהיר ראש העירייה רונן מרלי.

העבודות כוללות שטיפה של קווי הניקוז וניקוי יסודי של כל התעלות והצינורות שאמורים לנקז את המים מהעיר. לצורך זה נעשה שימוש בציוד מתקדם ובפרט רובוט שסורק את קווי הניקוז התת קרקעיים ומכשיר קומבי שמטפל בסתימות ובחסימות בין השאר באמצעות דחיסת פסולת. בזכות המכשור המשוכלל כבר התגלו בתעלות הניקוז התת קרקעיות ארונות, סולמות, צמיגים, מזרונים ואפילו פחי אשפה ירוקים! כל החפצים הרבים היו תקועים בצינורות במשך שנים רבות ופגעו ביכולת הניקוז, וכעת, לאחר הטיפול המקצועי במערכת הניקוז היא תוכל לפעול במלוא ההספק שלה.

את הפרויקט, שישדרג את הניקוז ברחבי העיר וצפוי להימשך עוד כשבועיים, מוביל מ"מ מנכ"ל העירייה דודו אלחיאני. "הפרויקט תוכנן מראש", אמר אלחיאני, "עד להשלמת הקמת המאגרים ומובל סער, נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי למזער את סכנת השיטפונות".

בעוד כשנה וחצי יושלם מובל סער – תעלה מתחת לפני הקרקע ברוחב 6 מטר ובגובה 2.5 מטר, שתנקז כמויות עצומות של מים מהשכונות הצפוניות של נהריה הישר אל הים. המובל, מגה פרויקט שראש העירייה רונן מרלי מקדם במרץ, גם יהווה בסיס לטיילת מרהיבה ובה מבחר אטרקציות לטובת התושבים. מובל סער, המאגרים שמוקמים ממזרח לעיר והמשאבים שמשקיעה העירייה בנהריה עצמה, יספקו פתרון ארוך טווח לבעיית ההצפות בכל חלקי העיר, ויאפשרו לתושבי נהריה ליהנות מהחורף ומהגשמים ללא חשש.

צילומים: דוברות עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.