מרגש: הגשים שתי משאלות של מטופל בהוספיס בית

יובל פונימונסקי מהמשך טיפול והוספיס בית עם המטופל יחזקאל גריסרו. צילום דוברות הכללית

הגשים חלומות בסוף הדרך.כשיובל פונימונסקי, אח במרפאת כללית נהריה איזורית וביחידה להמשך טיפול במסגרתה פועל גם הוספיס בית, יעשה חשבון נפש ביום כיפור, הוא יוכל לזקוף לזכותו לפחות מצווה אחת גדולה הוא הגשים שתי משאלות של מטופל שלו בהוספיס בית.

יובל מלווה לאורך תקופה את יחזקאל גריסרו, בן 66 החולה במחלות קשות מאד ומאושפז בביתו במסגרת טיפולי הוספיס בית של כללית. יובל אינו מסתפק בבדיקות רפואיות ומקדיש לא מעט לשיחות עם המטופלים ולדאגה לרווחתם הנפשית, החשובה כל כך בהתמודדותם עם מצבם הרפואי הקשה. במשך תקופה ארוכה, בכל עת ששאל את יחזקאל מה היה רוצה לעשות בתקופה שנותרה לו, האם יש לו חלום להגשים? אולי ירצה לצאת לטבע, לים? יחזקאל  דחה כל הצעה. לשמחתו של יובל, לאחרונה הוא נפתח בפניו ושיתף אותו ברצונו לטעום פעם נוספת קציצות רומניות במסעדת "מעיין הבירה" הזכורה לו מנעוריו. יובל הבטיח לטפל בכך וניצל את הפתיחות ובדק אם יש משהו נוסף שיוכל לעשות למענו. יחזקאל, ששוהה כל העת במיטתו מיוזע בחדר חם ללא מזגן, בשל מצבה הכלכלי הירוד של המשפחה, הודה  כי יותר מכל היה רוצה מזגן, כדי שיוכל לחיות את שארית ימיו מכוסה בשמיכה בחדר ממוזג. יובל מיהר לפרסם פוסט בפייסבוק ותוך 20 דקות התארגנה קבוצת חברים, אחד תרם מזגן חדש וכל היתר תרמו מעט כסף וכך תוך יום וחצי הותקן בחדרו של החולה מזגן.

במקביל, יצר יובל  קשר עם עמותת "קשת המשאלות" שדאגה לאמבולנס שהביא והחזיר את יחזקאל ומשפחתו בליווי צוות רפואי מביתו  ולמסעדה.

בביקור הבא אצל יחזקאל, שמח יובל למצוא את המטופל שלו מחייך לראשונה מזה זמן רב  כשהוא מכוסה בשמיכה ומכריז שהוא לא מכבה את המזגן עד ליום מותו.

יובל: זו זכות גדולה בשבילי להיות חלק מהיחידה להמשך טיפול והוספיס בית של כללית שמעניק שירות מיוחד אשר מאפשר לאנשים חולים מאד להמשיך לשהות בביתם ולקבל טיפול אינטנסיבי על ידי הצוות המיומן של כללית, במקום באישפוז ממושך או שהייה במוסד. המפגש עם החולים הקשים תובעני, בעיקר רגשית, אך האפשרות ללוות אנשים במצבים קשים אלו, להקל על סבלם ולו בקצת ולאפשר

למטופלים ולבני משפחותיהם מעט נחת לקראת סוף החיים, מהווה מקור משמעותי של סיפוק ומשמעות אשר מפצים על כל קושי".

יחזקאל היה נרגש מאד, לא רק מעצם העובדה שהחלומות שלו הוגשמו, אלא העיקר בשל ההתגייסות למענו". זה ממש לא מובן מאליו שהאח שמגיע לטפל בי רפואית כל כך קשוב  ואמפתי. הוא הפתיע אותי ושמח אותי בגדול", הוסיף.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.