מה מותר ומה אסור לפני שיוצאים לחו"ל. עודכנו ההנחיות ליוצאים ונכנסים לישראל

צילום יחצ

יעדים שאסור לטוס אליהם (יעד בסיכון מירבי) ורשימת המדינות שבאזהרת מסע חמורה

לפני כל טיסה ובסמוך למועד ההמראה, יש לעקוב אחר מצב התחלואה במדינה אליה טסים ולוודא כי לא חל שינוי בהנחיות ובדרישות הכניסה אליהן, לכלל התיירים ולישראלים בפרט. דוגמא מצוינת לכך היא אורגיה, שהודיעה שבוע שעבר על ביטול חובת הבדיקה למחוסנים וכבר ביום שלמחרת הודיעה על ביטול ההחלטה וחזרה להנחיות המקוריות לפיהן מחוסנים לא נדרשים להציג בדיקת קורונה בכניסה למדינה.

נכון להיום, משרד הבריאות מגדיר את כלל המדינות בסולם סטטוס: ללא סיווג (הקל ביותר), אזהרת מסע, אזהרת מסע חמורה, יעד בסיכון מירבי (יעד שאסור לטוס אליו) .הנתונים נכונים לשבוע האחרון ויתכן והשתנו מאז ובכל מקרה, מודגש כי לפני כל נסיעה חלה החובה לבדוק את ההנחיות המעודכנות של המדינה, אליה אמורים לטוס וזאת בשל השינויים התכופים, הנעשים על ידי רשויות הבריאות של המדינות השונות, לאור מצב התחלואה בכל מדינה.
כמו כן, חשוב לדעת כי חברות התעופה יכולות להחריג הנחיות מסוימות ולהוסיף דרישות נוספות משלהן.
יש לקבל את ההנחיות המלאות מטעם החברה איתה טסים ולהגיע עם כלל המסמכים הנדרשים על ידם. 

היעדים שאסור לטוס אליהם (יעד בסיכון מירבי) ורשימת המדינות שבאזהרת מסע חמורה:

ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה.
היציאה למדינות אלו אסורה בהחלט ומי שינסה לצאת אליהן ללא אישור מוועדת חריגים ייקנס ב-5,000 שקלים. החוזרים ממדינות אלו ייכנסו לבידוד, לרבות מחוסנים/מחלימים.

המסמכים הנדרשים לפני העליה למטוס:

תעודת מחוסן/מחלים – משרד הבריאות הגדיר תעודה מאוחדת הנקראת תעודת קורונה. היא מונפקת באתר הרמזור של משרד הבריאות ומשמשת כאישור רפואי וכאסמכתא בינלאומית לכך שהתחסנת או שהחלמת. למתחסנים תונפק תעודת התחסנות ולמחלימים תונפק תעודת החלמה שיהיו בתוקף עד 31.12.2021 בשלב זה.

הצהרת נוסע יוצא – כל אזרח מעל גיל 16 מחויב למלא טופס הצהרת נוסע יוצא מישראל במהלך 24 השעות שלפני הטיסה.

בדיקת קורונה – מדינות רבות דורשות הצגת בדיקת קורונה שלילית בכניסה אליהן. הבדיקה המוגדרת והמקובלת הינה בדיקת PCR והיא היחידה התקפה ביציאה מישראל. את הבדיקה יש לבצע לפי הזמן שהוגדר מראש לכל מדינה (לוח הזמנים לביצוע הבדיקה ומי פטור מבדיקה בכל מדינה – בטבלה למטה). חשוב להדגיש: נכון להיום, כל הנוסעים היוצאים מישראל, למעט מחוסנים ומחלימים, מחוייבים להציג לפני ההמראה תוצאת בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני מועד הטיסה, גם אם לפי הנחיות היעד שאליו נוסעים אינו נדרשים בבדיקה.

את הבדיקה ניתן לבצע מספר במקומות:
בנתב״ג בעלות של 45 שקלים (תוצאה עד 14 שעות) או 135 שקלים (תוצאה עד 4 שעות) – קביעת תור מראש דרך  אתר check2fly
בסניפי Be של שופרסל בעלות של 139 שקלים או 99 שקלים למחזיקי כרטיס אשראי שופרסל (תוצאה עד 24 שעות). אין צורך לתאם מראש, חובה להגיע עם דרכון בתוקף ועם טופס ההרשמה.
– ב-17 מתחנות מד״א ברחבי בארץ בעלות של 135 שקלים (תוצאה עד 24 שעות), עם הנחות למבוטחי חברות ביטוח וסוכנויות נסיעות שונות. קביעת תור מראש באתר ביה"ח איכילוב
בסניפי ביקור רופא ברחבי הארץ בעלות של 99 שקלים (תוצאה עד 24 שעות) – מומלץ לקבוע תור מראש בטלפון 6101*.
בבתי חולים ברחבי הארץ בעלות של 297 שקלים לבדיקה (תוצאה עד 24 שעות). נוסעי קבוצת לופטהנזה יכולים לבצע את הבדיקה בבית החולים איכילוב בעלות של 140 שקלים.

ביטוח – ישנן מדינות שמחייבות בכניסה אליהן הצגת ביטוח בריאות הכולל סעיף כיסוי לקורונה, כתנאי כניסה ליעד. מומלץ בימים אלו, להוסיף זה, גם אם אינו נמצא בהנחיות המדינה אליה טסים. בנוסף, מומלץ לעשות את הביטוח מול חברה/סוכנות מוכרת.

מסכות וציוד היגייני – כל נוסע מעל גיל 16 מחויב לעטות מסכה באופן תקני במהלך כל שהותו בנתב״ג ובמהלך הטיסה. כמו כן, חשוב להקפיד על שמירה על היגיינה אישית והנחיות שמירת המרחק.

בחזרה לארץ:

בדיקת קורונה בחו״ל – אם השהות בחו”ל נמשכה יותר מ-72 שעות, תידרשו לעבור בדיקת PCR עד 72 שעות לפני מועד ההמראה חזרה לארץ. חובה זו חלה גם על מחוסנים/מחלימים – וללא הבדיקה אי אפשר להיכנס לישראל!
את הבדיקות נדרש לבצע במכונים/בתי חולים מורשים (מומלץ לבדוק בכל יעד את הרשימה המלאה אל מול חברת התעופה/מקום הלינה).

טופס הצהרת נוסע נכנס – כל הנוסעים הנכנסים לישראל נדרשים למלא טופס הצהרתת נוסע נכנס לישראל. יש למלא את הטופס במהלך 24 השעות שלפני הטיסה ולהגיע עם אישור העלייה לטיסה שהתקבל לאחריו.

בדיקת קורונה בנחיתה בישראל – על כל הנכנסים לישראל לבצע על חשבונם בדיקת PCR בעת הנחיתה. הבדיקה תתבצע לפני היציאה משדה התעופה באולם בדיקות הקורונה (בעלות 80 שקלים בהזמנה מראש או 100 שקלים במקום). ניתן להזמין מראש במערכת בדיקות קורונה בנתב"ג באתר testngo.femi.com

בידודמחוסנים/מחלימים אינם נדרשים בבידוד, למעט החוזרים מיעד שהינו בסיכון מרבי או באזהרת מסע חמורה (המפורטים למעלה), הנדרשים בבידוד מלא. החל מה-16.7 גם מחוסנים ומחלימים ידרשו להישאר בבידוד ביתי לאחר החזרה מחו”ל עד לקבלת תוצאה שלילית או עד 24 שעות (המוקדם מביניהם).
מי שאינם מחוסנים/מחלימים –  מחוייבים בבידוד של 14 ימים בחזרה מכל מדינה בחו״ל.
מי שמציגים 2 בדיקות קורונה שליליות – 10 ימי בידוד בלבד (בדיקה אחת בכניסה לארץ ועוד בדיקה ביום התשיעי).

מודגש כי אין הכתבה מהווה כל אישור על ההנחיות העדכניות והדרישות המלאות ליעדים אליהם טסים. בסמוך לכל נסיעה נדרש לוודא את ההנחיות ולקבל מחברת התעופה איתה טסים את כל המסמכים והדרישות התקפים לנסיעה. 

הכתבה הובאה בחסות אתר פספורטניוז אתר חדשות התיירות והתעופה של ישראל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.