הסכם פשרה בהליך משפטי נגד מלון "נוף גינוסר" – לטובת בעלי מוגבלות. המלון ישלם פיצוי

עו"ד אבי גולדהמר צילום יחצ

מלון בצפון יעניק הנחה של 5% לאנשים עם מוגבלות – כחלק מהסדר פשרה בעקבות תובענה ייצוגית

נגד מלון "נוף גינוסר" הוגשה תובענה ייצוגית על סך 2.5 מיליון ₪ עקב אי פרסום הסדרי הנגישות במקום עו"ד אבי גולדהמר שייצג את המלון הוביל הסכם פשרה שמיטיב גם עם בעלי מוגבלויות בית המשפט המחוזי בת"א אישר את ההסדר  

הסדר פשרה שמיטיב עם שני הצדדים ובנוסף מקנה תועלת משמעותית לציבור רחב יותר, אושר ע"י ביהמ"ש המחוזי בת"א וקיבל תוקף מחייב של פסק דין.

ההסדר גובש בעקבות הגשת תובענה ייצוגית נגד מלון "נוף גינוסר" על כי לא פרסם באתר האינטרנט שלו את הסדרי הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות. המבקש, עמוס בוקריס, טען כי אי-פרסום ההתאמות במלון מפר את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. סכום התביעה עמד על כ-2.5 מיליון ₪.

עו"ד אבי גולדהמר, שייצג את "נוף גינוסר", הבהיר כי המלון מודע לחשיבות הרבה של הנושא, ובהתאם מפרסם את הסדרי הנגישות באתר שלו מאז מרץ 2020.

על-מנת להביא לסיום חיובי של הפרשה ולמנף אותה לטובת הכלל, הגיעו הצדדים לפשרה. לפי ההסכם, "נוף גינוסר" יעניק הנחה של 5% לאנשים עם מוגבלות שיגיעו להתארח במלון, וזאת עד לסכום כולל של 54,000 ₪.

השופטת מיכל עמית-אנסמן שהתבקשה לאשר את ההסדר מצאה כי הוא הוגן. בפסק הדין של עמית-אנסמן מצוין כי שני הצדדים הסכימו ש"הפיצוי מכבד ומסמל רצון לסייע לאנשים עם מוגבלות להשתלב בחברה". כמו כן נכתב בפסק הדין כי "בהסדר הפשרה יש אף תועלת בהעלאת המודעות לחשיבות ביצוע התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות".

באופן חריג ובשל ההסכם המכבד לא נפסק שכר טרחה לטובת בא כוחו של בוקריס ולא ניתן גמול למבקש עצמו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.