ברוכים הבאים

253 עולי בני המנשה נכנסו השבוע לביתם החדש בנוף הגליל

 253 עולי בני המנשה נכנסו השבוע לביתם החדש בנוף הגליל " זאת רק יריית הפתיחה לשנת העלייה 2021" אמר ראש העיר רונן פלוט

בטקס חגיגי ומרגש, בקול תרועת שופר ושירת התקווה, התקבלו ביום שני  83 העולים הראשונים מתוך 253 בני קהילת המנשה שנקלטו עיר בהמשך השבוע. העולים נכנסו לבתים ששכרו בעיר ורשמו את ילדיהם לבתי הספר ולגני הילדים: "מהיום אתם חלק בלתי נפרד מהנוף היפה שלנו" ברך אותם ראש העיר רונן  פלוט.

253 בני הקהילה הגיעו בשלוש פעימות. קליטת הקבוצה הראשונה ביום שני השבוע לוותה באווירת חג והתרגשות גדולה. 83  העולים שהגיעו לארץ לפני כחודשיים ושהו במרכז הקליטה נורדיה שליד נתניה, נכנסו לבתיהם החדשים בקריאת שמע ישראל ושירת התקווה. הם התקבלו על ידי ראש העיר רונן פלוט, רב העיר ישעיהו הרצל, מ"מ ראש עיר אלכס גדלקין, מנכ"לית העירייה חוה בכר, חבר מועצת העיר מנחם גנדל הממונה על תחום ההתיישבות ומנהלת אגף הקליטה סבטלנה יעקובוביץ'. ראש העיר, רונן פלוט, שיזם וליווה באופן אישי את הגעתם עיר, יחד עם שרת הקליטה, פנינה תמו שאטה וועדת הקליטה של הכנסת, ברך אותם בברכת ברוכים הבאים.  "נוף הגליל שמחה ומתרגשת לקלוט קהילה חדשה מקרב עולי בני המנשה. יש לנו קהילה וותיקה בעיר שנקלטה באופן מדהים והפכה בתוך זמן קצר לחזקה ומובילה בעיר", אמר פלוט והוסיף כי זהו יום חג לעיר שחוזרת להוביל בקליטת עלייה העומדת בבסיס חזון הקמתה.

משפחות העולים, מרביתן זוגות צעירים עם ילדים, יתגוררו כאמור בדירות שכורות בסיוע ארגון "שבי ישראל" שליווה וסייע בכל תהליך הגעתן לארץ ויזכו לליווי צמוד של עיריית נוף הגליל באמצעות אגף הקליטה. "אנחנו מלווים את המשפחות עוד מיום הגעתן לארץ לפני כחודשיים ונמצאים איתן בקשר הדוק לאורך כל תקופת התאקלמותן הראשונית במרכז הקליטה נורדיה", סיפרה מנהלת אגף הקליטה, סבטלנה יעקובוביץ'. הדירות בהן יתגוררו המשפחות רוהטו בסיוע תרומות שנאספו על ידי תושבי נוף הגליל במסגרת מבצע מיוחד שארגן אגף הקליטה בשיתוף ישיבת ההסדר והקהילה הדתית בעיר. הואיל והעולים הגיעו משתי מדינות דוברות שפות שונות בהודו, מיזוארה בה מדוברת שפת המיזו ומניפור בה מדוברת שפת הקוקי – ילוו אותם שני פרויקטורים שעלו משתי המדינות, מאיר פלטואל ויונה חיאנגטה. כמו כן ילוו את הקהילה בנות שירות לאומי יוצאות הקהילה הוותיקה בעיר ומשפחות הדוברות את שפתם על מנת לגשר על פערי השפה.

מנהלת מרחב נוף הגליל ואזור העמקים במשרד הקליטה,  מירה זילברמן, מעורבת בתהליך הקליטה ומפקחת מקרוב על התאקלמותם המיטבית של העולים ובימים הקרובים, עם הגעתן של שאר המשפחות, יפתחו עבורם כיתות אולפן ללימוד עברית. יוצאי העדה, ברובם שומרי מסורת דתיים ציוניים לאומיים, יזכו לליווי ולחניכה תורנית בשלב הקליטה  על ידי ישיבת ההסדר נוף הגליל בראשות הרב דני סגליס ומנהל הישיבה אודי קליין. כמו כן ילוו חברי הקהילה הדתית בהובלת צחי וייס.

ראש העיר רונן פלוט אמר כי קליטת העולים היא נדבך חשוב במגמה הולכת וגוברת של כניסת משפחות חדשות צעירות העוברות להתגורר בעיר עקב תנופת הפיתוח, ההתחדשות והשינוי האדיר שמתחולל בעיר " קהילת בני המנשה היא הסנונית הראשונה שמבשרת את בוא האביב. בחודשים הקרובים צפויה רכבת אווירית של עולים מצרפת, ארה"ב, פנמה ומדינות ברית המועצות לשעבר – נוף הגליל בעלייה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.