בטקס מרשים: 160 סטודנטים וסטודנטיות קיבלו מלגות מוועד העדה היהודית הספרדית

מימין מכלוף עקיבא, רותם קאליש יוסף גילאור. צילום ועד העדה היהודית הספרדית
מימין מכלוף עקיבא, רותם קאליש יוסף גילאור. צילום ועד העדה היהודית הספרדית

עינת קליש רותם שיבחה את המחויבות של העמותה הוותיקה לצמצום הפערים בחיפה עו"ד יוסף גילאור, יו"ר ועד העדה, בירך את מקבלי המלגות: "המצוינות שאליה אתם חותרים היא דרך חיים" דוברים נוספים בטקס הדגישו את חשיבות הלכידות החברתית וההתנדבות

טקס הענקת מלגות ע"י ועד העדה היהודית הספרדית בחיפה לסטודנטים וסטודנטיות הפך זה מכבר למסורת. השנה נערך הטקס במוזיאון טיקוטין, ולצד ראשי העמותה הוותיקה – שהשנה תחגוג 150 שנים להיווסדה – נכחו בו גם ראשת העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, ויו"ר הפדרציה הספרדית העולמית, חיים כהן.

את המלגות מימנה העדה היהודית הספרדית בחיפה ובנוסף חולקו מלגות מקרן העיזבונות דיין. קרן זו הוקמה בהתאם לצוואתם של רבקה טסקר וליאון דיין ז"ל, והיא מנוהלת ע"י עיריית חיפה והעדה היהודית הספרדית. כמו כן חולקו מלגות מטעם קרן משותפת לעדה ולאוניברסיטת חיפה. הקרן הינה חלק משיתוף פעולה נרחב בין האוניברסיטה לעמותה, אשר בא לידי ביטוי גם בהשבחת צוות המטפלות והמטפלים בבית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה, "בית אברהם". בסך הכל חולקו 160 מלגות בשווי כולל של למעלה מ-300,000 ₪.

מקבלי ומקבלות המלגות הביעו סיפוק רב מהתמיכה יקרת הערך בלימודים, והודו ליו"ר ועד העדה, עו"ד יוסף גילאור, וליו"ר ועדת המלגות של הוועד, מכלוף עקיבא. בדברי הברכה שלו לסטודנטים הדגיש עו"ד גילאור את חשיבות מיצוי הפוטנציאל הקיים בכל אדם. הוא הסביר כי זוהי ההגדרה של מצוינות, והביע תקווה כי כפי שהעדה תורמת לדור הצעיר, כך דור זה יצטרף בבוא העת לעשייה למען הכלל. בנוסף פירט עו"ד גילאור את הפעילויות הרבות והמגוונות של העמותה, שהוקמה עוד ב-1872 (!): צמצום פערים בחינוך מגני הילדים ועד האוניברסיטאות, תמיכה באוכלוסיות מוחלשות, ניהול "בית אברהם" שבו חיים כ-360 דיירים והפיכתו לאחד המוסדות הגריאטריים המובילים בישראל, והפעלת מרכז יום למען הקהילה המבוגרת בחיפה.

"חיפה התברכה בהון אנושי יוצא דופן"

עינת קליש רותם ציינה את התפקיד המרכזי של החינוך בחיי העיר. "חיפה התברכה בהון אנושי יוצא דופן", אמרה בדברי הברכה שלה למעניקי ומקבלי המלגות, "אני רוצה להודות לעוסקים בחינוך ובקידום בני נוער. אני מברכת את הזוכים המאושרים, ומאחלת לכולם שנה של עשייה חיובית והצלחות".

אורח כבוד נוסף בטקס היה כאמור חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית. כהן בחר להתמקד בנושא ההתנדבות: "בעמותות שלנו ההתנדבות היא ארוכת שנים ומאופיינת במסירות ובאהבה". כמו כן החמיא כהן לוועד העדה היהודית הספרדית בחיפה, על פעילותו הייחודית ויצירת וטיפוח דור המשך, והבטיח לסטודנטיות ולסטודנטים כי הפדרציה תממן מחצית מעלות שכר הלימוד של כל מי שימשיך לדוקטורט בתחום החינוך.

הרב יוסף חיים פרץ, שמשמש גם כרב העדה היהודית הספרדית וגם כרב של בית האבות, הבליט בדבריו את הלכידות החברתית ואת המכנה המשותף של הדתיים והחילוניים, ימין ושמאל, מרכז ופריפריה, יוצאי צפון אפריקה ויוצאי מרכז אירופה, יהודים ושאינם יהודים – ישראל היפה. הדובר האחרון בטקס היה מכלוף עקיבא, מי שמוביל את מפעל המלגות מטעם העדה היהודית הספרדית. "היעד שלכם והשאיפה למצוינות הם מרשם בטוח להצלחה", אמר עקיבא למקבלי המלגות, "אני רואה בכם את ההון האנושי של העדה בחיפה. אני מלא רגשי סיפוק והנאה לעמוד על הבמה בפני קהל גדול של סטודנטים המהווים את דור המחר של החברה". בסיום דבריו הודה עקיבא למזכירת ועד העדה, לימור דהן, ולחברת ועדת המלגות, בתיה רומן, על הנכונות התמידית להושיט עזרה. את טקס הענקת המלגות, שכלל גם שירים בצרפתית ובעברית של הצמד יוליה ופיליפ, הנחתה ברכה סלע, מי שהייתה מזכיר העיר חיפה וגם היום ממשיכה להתנדב בגופים שונים בעיר.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.