׳הקפסולה הביזנטית' -חוויה היסטורית בנהריה

׳הקפסולה הביזנטית' -חוויה היסטורית בנהריה

תגלית הפסיפס הקסומה מחכה לכם. משוגעים על עתיקות? בואו למסע 1400 שנה אחורה, הכירו את ריצפת הפסיפס המסתורית וגם תיהנו מסדנאות לכל המשפחה

חול המועד פסח הוא הזמן הכי מתאים לצלול לסיפורים קדומים ומיתולוגים. עיריית נהריה יזמה פעילות ייחודית בשיתוף רשות העתיקות 'הקפסולה הביזנטית' הכוללת סיור באתר ארכיאולוגי יוצא דופן פעילות באווירה מצרית, משחק סנת קדום (הנמצא בקברו של תות אנח אמון) והכנת ערכת משחק אישית.

בימים אלו מתקיימות עבודות שימור ברצפת פסיפס בנהריה. במסגרת השקת האתר המחודש לציבור, יזמה מחלקת התרבות את 'הקפסולה הביזנטית' – סיורים ופעילות באתר הייחודי. רשות העתיקות החלה בפרויקט שימור בשרידי כנסייה עתיקה בגבעת כצנלסון בנהריה מהתקופה הביזנטית. כנסייה זו נחפרה כבר בשנות ה-70 והיא בעלת אחת מרצפות הפסיפס היפות בארץ. הרצפה כולה עוטרה בפסיפס במגוון רחב של צבעים ובעושר עצום של דגמים ביניהם פסי מדליונים שכללו דמויות אדם, בעלי חיים וצמחים. במרכז האולם מול האפסיס המרכזי והבימה נמצא עיטור שושנה ענק העשוי מדגמים גאומטריים מרשימים.

עם השנים מצב האתר הידרדר ונסגר למשך עשרות שנים ונסתר מעין הציבור. בשיתוף עם עיריית נהריה ועם קבוצת מורי דרך מקומיים המלווים את סיפור האתר הביזנטי שנים רבות, הוחלט לפני מספר חודשים לשפץ את המבנה בתוכו היא נמצאת ולהכשירו לביקורי קהל.


כיום, 1400 שנה לאחר הרס הכנסייה בשריפה עזה, מתקיימות באתר עבודות שימור על ידי רשות העתיקות תוך סיוע משמעותי של קבוצת מתנדבים – מורי דרך מקומיים המנצלים את תקופת הקורונה לקידום האתר בו הם רואים מנוף לפיתוח תיירותי באזור.

בנוסף, באתר מתקיימת פעילות חינוכית המשלבת את הציבור והוא פתוח למבקרים הצופים במשמרים תוך כדי פעולתם.

בחול המועד פסח האתר יהיה פתוח ויוצגו בו ממצאים ארכיאולוגיים ייחודיים מהתקופה, בהדרכה תוכלו לשמוע על סיפורו וייחודו של המקום וליהנות ומן הסדנאות.

סיורים יתקיימו בימים: שני עד חמישי 29.3-01.4 בין השעות: 9:00 -15:00. יש להירשם מראש בלבד בקישור: https://lp2.senzey.com/nahariya/35

רצפת הפסיפס צילום: עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.