בואו ונרקוד, נשכח

ריקודי עם

טרנד חדש ישן: ריקודי עם תחת כל עץ רענן בנוף הגליל

מעגלי ריקודי העם חוזרים לנוף הגליל ואתם תושבים רבים שנהנים מהטרנד שחזר במפתיע. "תנועות קצביות לפי מוזיקה הן תענוג אמיתי. את התחושות האלה אני חווה בחוג ריקודי עם בהדרכתה של ורה גורמן", סיפר אחד הרוקדים והסביר כי לתנועות יש אפילו אפקט טיפולי מרגיע, או כמו שהזמר שלמה ארצי היטיב לבטא בשיר "בואו ונרקוד, נשכח".

ורדה גורמן, מדריכת ריקודי עם ותיקה, מסבירה כי ריקודי העם הם חלק בלתי נפרד מההוויה הישראלית עוד לפני קום המדינה. "באמצע שנות ה-30 של המאה ה-20 התעורר  עניין עצום במחול פולקלור בכל רחבי העולם, כולל בישראל. כיום רשימת הריקודים הישראלים  מרשימה, הרפרטואר מתעדכן כל הזמן. אם הייתם רוקדים הכול ברצף, המרתון היה ממשיך שלוש שעות".

ריקודי העם עם ורדה מתקיימים במתחם החדש של בית הלהקות ובנוסף מתקיים חוג ריקודי עם ב"המתחם" עם המדריכים זאב ניסים ומאיר דהן. במעגלי הריקוד של ורה, הרוב הם בני גיל הזהב. "רקדתי פה בשנת  ואני ממשיכה לרקוד פה עוד מעט בשנת 2022", סיפרה שרה, רקדנית ותיקה, "המורה הייתה צעירה, יחד אתה עשינו את הצעדים הראשונים, ובמהלך השנים היא הפכה למדריכת ריקודי עם ברמה מאוד גבוהה!".

ורה מבקשת לציין כי במעגל רוקדים בני ובנות כל העדות: מרוסיה, פולין, רומניה, מולדובה, צרפת, מרוקו, בלארוס, אוזבקיסטן ועוד. "מרסל ומזל, למשל, עלו ארצה מצרפת וממרוקו, נעמי ילידת ישראל ויש כמובן מרוסיה, רומניה ועוד. הריקוד ממלא באנרגיה, בריאות, אופטימיות ומשפר את חייהם של כל אחד ואחת. העיקר שאנשים מגיעים לכאן בהנאה! מלבד הרצון לרקוד, הם אוהבים את  האווירה הידידותית והתקשורת החמה. לכן, אנו חוגגים גם ימי הולדת וחגים ביחד".

לפני הקורונה חברי החוג השתתפו באירועי ריקודים רבים ופסטיבלים. כעת, לאחר שהגבלות חזרו על מקומות סגורים בלבד, הם יוצאים יחד לריקודים תחת כיפת השמיים ובסוף חודש יולי אף ישתתפו בפסטיבל המחול בכרמיאל. ורה מסכמת: "הריקוד אינו תלוי בגיל, בדת או בניסיון קודם. אין צורך לעבור  בחינות כניסה, כאן יפתחו את הדלת לכולם".

בנוף הגליל חוג ריקודי עם מתקיים ב"בית הלהקות" בימים ראשון, שלישי ורביעי,  משעה 9:00- 10:30 בבוקר לבני הגיל השלישי. בימי חמישי בערב מתקיים חוג ריקודי עם ב"המתחם" עם המדריכים זאב ניסים ומאיר דהן.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.