שר התקשורת יועז הנדל וראש העיר עכו שמעון לנקרי חנכו את הנחת הסיב האופטי הראשון בעיר עכו

קרדיט צילום - דוברות עיריית עכו

מהפיכת הסיבים האופטיים מגיעה לעכו: במעמד שר התקשורת, יועז הנדל, ראש העיר עכו, שמעון לנקרי ומנכ״ל אנלימיטד, אמיר לוי נחנך היום (ג') הנחת הסיב האופטי הראשון בעיר

מדובר בתכנון והקמה של רשת סיבים אופטיים, בין היתר על גבי תשתיות של חברת החשמל המאפשרת גלישה במהירות של עד 1,000Mbps בכל כתובת אותה אנחנו מחברים.

על פי התכנית, כ-8000 משקי בית בעיר יחוברו לתשתית הסיבים האופטיים בתוך מספר חודשים.

שר התקשורת, יועז הנדל: "כמו שהבטחתי בכל מקום שבו יפרסו בפריפריה ובאזורי הגבולות אינטרנט מהיר, אהיה שם. כל חברה שתעשה את זה תקבל את תמיכתי המלאה.

אנחנו נמצאים בתקופה משברית פוליטית. מדינת ישראל חייבת תקציב מדינה, בשביל היציבות, בשביל הציבור, בשביל התשתיות. המשמעות של העדר תקציב היא חוסר יציבות. המשמעות של העדר תקציב היא שלא נצליח לפרוס אינטרנט מהיר לבתים, לאזורי הגבולות ולפריפריה. דווקא בתקופה הזאת, כשיש מיליון מובטלים, משבר קורונה, משבר כלכלי עצום, הפוליטיקאים לא יכולים לברוח מהאחריות הזאת. מדינת ישראל לא יכולה להישאר מאחור. היא צריכה להוביל את העולם, לא רק בתחום היוזמה הטכנולוגית אלא גם במימוש שלה. ולכן אנחנו כאן״.

השר הנדל התייחס גם למאבק הטבות המס של העיר עכו ואמר: "הצבענו בעד הצעת  החוק ואנו נדאג שהיא תעבור בכנסת ועכו תזכה להטבות המס שמגיעות לה. כמה שיותר מנועי צמיחה, סיבים אופטיים והטבות מס זה מה שעכו צריכה".

ראש העיר עכו שמעון לנקרי: ״אני מברך את השר שמצא את הזמן והגיע לחנוך את פרויקט הסיבים האופטיים בעכו. הפריפריה בכלל ועכו והגליל בפרט הם מקומות שחייבים להיות מחוברים למדינה כבר בפעימה הראשונה. אנו מקווים שבעוד כמה חודשים כל העיר תהיה מרושתת באינטרנט מהיר באמצעות הסיבים האופטיים, דבר שיצעיד את העיר קדימה״

מנכ״ל אנלימיטד, אמיר לוי: ״כחברה עסקית אנחנו שמחים על ההזדמנות לחולל תחרות בשוק התקשורת ולהביא את בשורת הסיבים האופטיים לכל ישראל. היום אנחנו חונכים את הנחת הסיב האופטי הראשון כאן בעכו ואנחנו מתכוונים להגיע בקרוב עד אילת. רק שוק תחרותי יביא לפריסה מואצת של תשתיות ושיפור השירות לאזרחים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.