ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם במפגש עם תושבי שכונת דניה: "התוכנית, אותה אישרה המועצה הארצית להרחבת השכונה, היא תוכנית אומללה, שאין לה מקום בעידן הנוכחי"

בהמשך להחלטת ועדת הערר של המועצה הארצית לדחיית העררים שהגישה עיריית חיפה וכן גורמים נוספים, בהם עמותת "שומרים על דניה", קיימה ביום ראשון השבוע ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, מפגש עם עשרות מתושבי שכונת דניה.

במפגש, שנערך באמצעות אפליקציית זום, הביעה ראש העיר בפני התושבים את הסתייגותה מהתוכנית וציינה כי היא נוגדת באופן מוחלט את המדיניות, אותה היא מובילה וכי עמדתה בנושא היא, שיש לעודד בנייה במסגרת מסלולי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות על פני הקמת שכונות חדשות על חשבון שטחים טבעיים פתוחים.
כמו כן, הוסיפה ראש העיר, כי עד שלא יימצא פתרון תחבורתי לכל שכונות הרכס, לחיבורן באופן ישיר לכביש החוף וליצירת דרכי כניסה ומילוט לכל אחת מהן, אין מקום כלל להקמת שכונות כמו זו.

התושבים, חברי עמותת "שומרים על דניה", אשר שמחו על החלטת ראש העיר לקיים עימם את המפגש, הודו לראש העיר והביעו בפניה את הערכתם לדרך, אותה היא מובילה ולרוח הגבית ולתחושת השותפות האמיצה אותה הם חשים, אשר מעניקה להם תקווה וחזון להמשך המאבק.

עו"ד הלן דורפמן, יו"ר עמותת "שומרים על דניה": "אנחנו מברכים ומודים לראש העיר, ד"ר עינת קליש רותם, על הירתמותה למאבק כנגד התוכנית ההרסנית, דניה "הירוקה" ועל אמירתה החד משמעית, כי תרתום את כלל האמצעים העומדים לרשותה ולרשות עיריית חיפה, כדי לעצור את התוכנית, אשר הינה מנותקת לחלוטין מהמציאות התכנונית, התחבורתית והסביבתית באיזור.
כפי שהטיבה לציין גם ראש העיר בכנס הדיירים הבהול שקיימנו בהשתתפותה, מדובר בתוכנית, אשר מבקשת להעמיד את תושבי השכונה ואת מבקריה בסכנת חיים מוחשית, שכן לכולנו ברור שאין אפשרות להתמודד עם שריפות בשכונת דניה גם כיום וכי בפועל במקרה בו נצטרך (שוב) לפנות את השכונה, כמו שראינו בגל השריפות הקודמות – זה פשוט לא יהיה אפשרי – התוכנית שבמסגרתה מבקשים לבנות מספר כזה של יחידות דיור, מלון, מרכז מסחרי ומבני ציבור במצב הנתון אינה ישימה ועלולה להביא לאסון!"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.