ראש העיר חיפה עינת קליש רותם: "תושבי המטרופולין משלמים בבריאותם על הימצאותה של תעשייה פטרוכימית בלב מפרץ חיפה. באם ממשלת ישראל לא תקבל החלטה על פינוי התעשייה המזהמת יהיה צורך בפינוי אוכלוסייה שכן שני אלו אינם יכולים לדור יותר בכפיפה אחת!"

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם: "תושבי המטרופולין משלמים בבריאותם על הימצאותה של תעשייה פטרוכימית בלב מפרץ חיפה

משה קפלינסקי, מנכ"ל קבוצת בזן, פתח הבוקר את הסיור במפרץ חיפה של וועדת המנכ"לים שבוחנת את עתיד מפרץ חיפה, וכבר בפתח דבריו הביע חשש כבד מפני השלכות של קבלת החלטות פופוליסטיות שיתקבלו בלי לקחת בחשבון את המשמעויות הכלכליות והאסטרטגיות למדינת ישראל.

"אני שמח על ביקור הוועדה במתחם בתי הזיקוק. המדינה צריכה לקבל החלטה אחרי שנותנים פתרונות לכל ההיבטים האסטרטגיים החשובים – הביטחוניים, הכלכליים והתעסוקתיים. נכון לעשות זאת בהידברות איתנו ולבוא בידיים נקיות – לא דרך התקשורת, ולא בסיור כזה, ועל כך, אינני מברך".

"אתם הולכים לראות מפעל שנבנה לפני 80 שנה ומאז נמצא בחזית הטכנולוגיה הבינלאומית. כולל בנושאי איכות הסביבה. מפעל שכדי לקיימו צריך להשקיע לפחות 120 מיליון דולר בשנה, ללא דברים חדשים ומפעל שמעסיק 1,300 עובדים וב-11 השנים האחרונות השקיעה מאות מיליוני דולרים כדי למנוע פגיעה בסביבה".

קפלינסקי הדגיש בפני חברי הוועדה כי ביקורם מבורך, אך לא זו הדרך להחליט על עתיד מפרץ חיפה.

"אני שמח על הביקור, ומצפה שתשאלו את השאלות הנכונות: האם הסיפור הוא איכות סביבה או פינוי בינוי והאם הדוח עליו אתם מסתמכים הוא אכן רציני ומעמיק וכיצד אמור המשק להתגבר על סגירת בזן מבחינת איבוד תרומה לתוצר, תעסוקה וההשלכות על מאות מפעלי ההמשך בישראל".

בהתייחס לקביעת תאריך סגירה לבתי הזיקוק קרא מנכ"ל בזן לוועדה לבחון היטב את התהליך המלא שנדרש על מנת להיערך כראוי למהלך ולמצוא מראש פתרונות לכל הבעיות המורכבות והעריך את עלות תוכנית ההערכות לבדה במיליארדי שקלים: "עלות תוכנית ההערכות לקליטת ואחזקת מלאים וקליטה מוגברת של תזקיקים בנמלים בעבודה נכונה תעלה לבדה 7-8 מיליארד ₪ ותיקח לפחות 15 שנים".

בנושא הבטחוני קרא משה קפלינסקי לחברי הוועדה לבחון היטב את המשמעויות הביטחוניות של מהלך של סגירת בזן והזהיר את חברי הוועדה מפני קבלת החלטה חפוזה לאור הזרקורים.

"אני מאוד מקווה שקולו של משרד הבטחון ישמע בכל ההיבטים הביטחוניים. הכי מפחיד אותי שתקבלו החלטה פופוליסטית בלי להבין את המשמעויות האסטרטגיות המלאות. סגירה של בתי הזיקוק נשמעת החלטה טובה, אבל בלי התערבות מתאימה והערכות היא החלטה הרת אסון." אמר קפלינסקי.

מנכ"ל בזן שב והדגיש את חשיבות ההתייעצות והמשקל שיש לתת לגורמי ממשל השונים וקרא לבדוק היטב מה המשמעויות של השענות ישראל על בית זיקוק אחד, ריכוז נמלי דלקים ותזקיקים בדרום ומשמעויות השבתה של נקודות הכניסה לישראל בתרחיש אפשרי של מלחמה איזורית קלה וסוגיות ביטחוניות נוספות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.