צוות דקנט הסטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה יצא ליום היכרות ומפגש עם החברה החרדית

במסגרת פרויקט "תקווה ישראלית באקדמיה", יצא צוות דקנט הסטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ליום היכרות ומפגש עם החברה החרדית בבני-ברק.
צוות דקנט הסטודנטים במכללה האקדמית להנדסה בראודה מתארח בבית חרדי, במסגרת יום היכרות ומפגש עם החברה החרדית.
צילום: וופא עבד-אלגני

את היום המיוחד הנחה אלי אדלר, פעיל בתחום ההידברות בין חילונים לחרדים, שהציג במסגרת סיור בעיר את מגוון האתגרים העומדים בפני הצעירים בחברה החרדית, כגון: ההתמודדות עם גיוס לצה"ל, יציאה ללימודים אקדמיים ומקצועיים, מציאת בני זוג וסוגיות נוספות.

במהלך הסיור ביקרו בבית חרדי ודנו עם יושביו על אמונות ותפיסות וחיי היום-יום בחברה החרדית, נפגשו עם שדכנית שהציגה את עולם הזוגיות, קנו חלות מתוקות וטריות לשבת במאפיית "ויז'ניץ" וקינחו בטעימות ממעדני המטבח היהודי במסעדת "הפונדק".

וופא עבד-אלגני, הממונה על פרויקט "תקווה ישראלית באקדמיה" במכללה, אומרת כי יום ההיכרות עם החברה החרדית היה חוויה מיוחדת במינה וכולם חזרו מלאי השראה ורצון ללמוד עוד. "חווינו יום למידה מעשיר ומרתק וזכינו לראות זוויות שונות של החברה החרדית. הסיור בעיר והמפגש עם המקומות והאנשים העניק לנו נקודת מבט חדשה ורעננה מעיניהם של דמויות מפתח מעניינות בחברה זו. עבור חלק גדול מהמשתתפים הייתה זו חוויה ראשונית ועוצמתית ביותר וכולם הביעו רצונם ללמוד עוד ולהכיר סוגיות נוספות ומגמות שינוי בחברה החרדית כיום" ציינה עבד-אלגני.

תקווה ישראלית באקדמיה הושקה ביולי 2016 כיוזמה של נשיא המדינה, מתוך הבנת הנכסים הייחודיים, החברתיים, הכלכליים והחינוכיים של השדה האקדמי ופועלת ב-40 מוסדות אקדמיים בארץ. התכנית פועלת להטמעת תפיסה של שותפות כמדיניות וכתשתית ומקדמת ארבעה יעדים מרכזיים: הגברת הגיוון והייצוג של קבוצות האוכלוסייה השונות באקדמיה, כשירות תרבותית, עיצוב דמות בוגר האקדמיה וחיזוק הרצף אקדמיה-תעסוקה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.