עיריית נוף הגליל החלה בפרויקט רחב היקף להכשרת אזורי חיץ בשטחי היער הסמוכים לשכונות המגורים

עיריית נוף הגליל החלה בפרויקט רחב היקף להכשרת אזורי חיץ בשטחי היער הסמוכים לשכונות המגורים

הפרויקט בעלות של ארבעה מיליון שקלים במימון משרד הפנים, נועד למנוע התפשטות של שריפות ופינוי תושבים מהבתים כמו בשריפה שארעה בחודש אוקטובר האחרון

תושבי נוף הגליל נהנים מאיכות חיים גבוהה בשל מיקומה הגיאוגרפי של עירם בשטח המוקף מכל עבריו בחורש טבעי ורצועות נוף. לצד ההנאה הצרופה מהטבע, הרי ששטחי המגורים הגובלים ביערות, טומנים בחובם סכנת התפשטות של שריפות לעבר בתי המגורים. כך, למשל, בשריפה הגדולה שארעה בחודש אוקטובר האחרון, האש התפשטה לעבר שכונות מגורים וגרמה נזק לבתים רבים. בעקבות השריפה פונו כ-5000 תושבים מבתיהם ורק באורח נס לא נגרמו פגיעות בגוף ובנפש.

לאחר השריפה, ביוזמת ראש העיר רונן פלוט, הוקם צוות היגוי לטיפול בלקחי האירוע ומניעת הישנותו בשיתוף כיבוי אש ומשרד הפנים. רשימת ההמלצות של הצוות המקצועי התייחסה לצורך בהכשרת קווי חיץ שיפרידו בין השטחים הירוקים לחצרות הבתים בשכונות הסמוכות ליערות. משרד הפנים נענה לבקשת העירייה והקציב כארבעה מיליון שקלים לטובת הפרויקט שיוצא לדרך בימים אלה בהובלת מהנדס העיר, דורון לבב. "מדובר בפרויקט רחב היקף שמתבצע בשיתוף הקרן הקיימת לישראל וכולל חישוף השטח מצמחייה שעלולה להתלקח בתנאי חום כבד, דילול ענפים ובמקרה שאין ברירה אחרת כריתת עצים שעלולים לסכן חיי אדם", הסביר מהנדס העיר דורון לבב, וציין כי זו פעם ראשונה שמתבצע בעיר פרויקט בסדר גודל כזה שמטרתו למנוע התפשטות של שריפות לעבר בתי מגורים.

הפרויקט יקיף את שכונות המגורים בטבעת שגובלת עם השטחים הירוקים לאורך כל השטח ההיקפי של העיר, תוך התמקדות באזורים המועדים לפורענות ונושקים לשטחי יער וחורשות. מנהל תחום הגינון, רן שעיבי, הסביר כי במסגרת הפרויקט לא יהיה מנוס מכריתת עצים מסוכנים. "ציבור התושבים צריך להבין שאנו לא כורתים אף עץ ללא אישור קק"ל וללא סיבה מוצדקת שעיקרה מניעת סכנת של ממש לשלום הציבור", הסביר שעיבי.

ראש העיר, רונן פלוט, אמר בתגובה כי העירייה עושה את כל מה שצריך על מנת לנטרל התפרצות שריפות בסמיכות לאזורי מגורים. "נוף הגליל היא עיר מדהימה ביופייה שהמשאב העיקרי בה הוא הנוף והטבע. אנו רוצים לאפשר לתושביה ליהנות ממשאב זה ומאיכות החיים בקרבתו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.