חורף? את מי זה מעניין!! בחיפה נערכים לשריפות חורש

חרף מזג האויר הגשום (והמטעה) קיימה היום (2.4.2019) תחנה אזורית חיפה כחלק מההיערכות לקיץ הקרוב תרגיל המדמה שריפת חורש בקנה מידה גדול המאיימת על חיי אדם ורכוש.
התרגיל אשר נערך בתחום המועצה המקומית קרית טבעון החל לפנות בוקר בגיא הסמוך לקיבוץ שער העמקים ובמסגרת התרחיש השריפה בחסות הרוחות התפשטה במעלה והשתוללה משך שעות ארוכות בשכונות המערביות של טבעון תא שטח שבתחומיו ממוקמים בתי אבות, מרכזים קהילתיים, בית ספר וכמובן בתי מגורים לרב. נטלו בתרגיל חלק כוחות כיבוי גדולים אשר קיבלו משימות מחדר הפיקוד אשר נפתח בתחנת הכבאות בישוב על פי תרחישים משתנים וללא הודעה מוקדמת – להם נדרשו להגיב.
מטרותיו העיקריות של התרגיל נחלקו לשניים: פיקוד וניהול האירוע תוך הגדרת משימות ברורות בכל שלב (חלוקה לגזרות עבודה, בלימת חזית האש, הגנה על המבנים, הצלת חיים וכיוצא באלה) מחד, ותירגול שיתוף הפעולה עם הגורמים החבירים משטרת ישראל, הרשות המקומית, מד"א, תאגיד המים, רשות הטבע והגנים, קק"ל, יחידת בראל ופיקוד העורף. באירוע מורכב כגון זה כל גוף עוסק בתחומים בהם הוא מיומן ונסיון העבר מלמד אותנו כי יש זיקה הדוקה בין היערכות מקדימה נאותה ושילוב זרועות כל גוף בתחום החוזקות שלו ולבין מידת ההצלחה בהבאת האירוע ככל שפרץ אל סיום מיטבי.
מפקד תחנה אזורית חיפה טפסר משנה חזי לוי מסר כי לאור החורף ברוך המשקעים הצפי הוא כי לפנינו קיץ ארוך וקשה אשר יעמיד שוב במבחן את יכולות מערך הכבאות. תרגיל זה הוא רק נדבך אחד בשרשרת ארוכה של פעולות שהכבאות נוקטת בכדי להגיע אל העונה הבוערת מוכנים ככל האפשר לכל תרחיש. צילום דובר מחוז חוף
{CAPTION}

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.