הקהילה היהודית במישיגן ארה"ב תרמה 20 אלף דולר לשיקום נזקי השריפה בנוף הגליל

שיקום נזקי השריפה בנוף הגליל

התרומה גויסה על ידי "שותפות ביחד" גליל מרכזי-מישיגן והסוכנות היהודית. הכסף ישמש לנטיעת מאות עצים חדשים והקמת פארק מושקע בשטח שהוכחד בשריפה

בין השטחים שעלו באש בשריפה הגדולה בנוף הגליל לפי כארבעה חודשים היה גם שטח ציבורי פתוח ששימש את תושבי שכונת מליבו בשעות הפנאי. השטח המתפרס על פני כ-5 דונם בין הרחובות גלעד וירדן והוכחד כליל בשריפה, אולם הודות לתרומה של הקהילה היהודית במישיגן הוא מוקם בימים אלה מחדש והופך לפארק ירוק ומושקע לרווחת התושבים.

"מחמם את הלב לראות את ההתגייסות של הקהילה היהודית במישיגן לשיקום נזקי השריפה בנוף הגליל למרות המציאות הקשה של תקופת הקורונה  והמשבר העולמי שלא פוסח על ארה"ב. זהו התרגום המעשי של ערכי הציונות והערבות ההדדית והם חזקים יותר מכל נגיף ומוטציה", אמר ראש העיר, רונן פלוט.  

הפרויקט מתבצע על ידי החברה לפיתוח נוף הגליל באמצעות אגף הגינון בחברה בניהולו של רן שעיבי, שמלווה את הפרויקט באופן אישי. "זאת הולכת להיות פנינת טבע מדהימה ביופייה בלב שכונות המגורים, תהיה תעלת מים וגשרונים שישמשו מעבר מעל, תאורה, ספסלים מאבן טבעית, פינת מנגל, צמחיה פורחת וצמחי תבלין ומרפא, שבילי הליכה ותצפית לנוף", נמסר.

נועה נוף ריין, מנהלת "שותפות ביחד" גליל מרכזי–מישיגן בסוכנות היהודית, אמרה כי אסון השריפה בנוף הגליל המחיש פעם נוספת את הערבות ההדדית הקיימת בין העם היהודי ברחבי העולם, ובמיוחד בשותפות המיוחדת וארוכת השנים בין אזור גליל מרכזי (נוף הגליל, מגדל העמק ומוא"ז עמק יזרעאל)  לבין הפדרציות היהודיות במישיגן שבארה"ב . "מיד עם היוודע האסון תרמו הסוכנות היהודית וקרן היסוד תרומת חירום למשפחות מחוסרות הבית בעיר. במקביל הפדרציות היהודיות של מישיגן יחד עם שותפות גליל מרכזי-מישיגן, נרתמו למבצע גיוס שיקומי לטבע ולקהילה. כך גויסו כספים לשתילת מאות שתילי עץ חדשים בתוך העיר ולשיקום פארק בעיר לטובת ילדי העיר ותושביה", מסרה.

נועה ציינה כי הסכום גויס ברובו מהקהילות היהודיות במישיגן וכן משתי הרשויות הנוספות של השותפות מגדל העמק ומא"ז עמק יזרעאל.  "מרגש לראות ולהרגיש את הביטוי כל ישראל ערבים זה לזה בא לידי ביטוי בעתות שגרה ומשבר אצלנו בשותפות. אני גאה להיות חלק מעשיה ציונית מבורכת שנמשכת שנים ולראות את הקשרים החזקים נושאים פירות של אהבה ודאגה הדדית", אמרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.