תנועת אומ״ץ דורשת חקירה מקיפה ויסודית לבחינת האחראים למחדל: רכבת ישראל רכשה בעסקת ענק קרונות לא מתאימים מחברת סימנס וזה עולה לנו מיליארדים

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד צילום אומץ

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה הד״ר אביחי מנדלבליט ולשרת התחבורה מירי רגב לחקור באופן יסודי ומקיף את האחראים למחדל הזמנת קרונות רכבת לא תואמים ולחייב את האחראים לפיצויי קופת המדינה.

למשרדי תנועת אומ״ץ הגיע מידע כי קרונות סימנס מדגם דאבל דק שסופקו לרכבת ישראל, אינם תואמים את מפלס הרציפים של תחנות הרכבת במדינה בגובה של כ- 20 סנטימטרים ו 330 הקרונות מתוצרת סימנס שמיועדים לרכבות החשמליות החדשות נמוכים מרוב הרציפים בתחנות. שווי הזמנת הקרונות מגיע כדי מיליארדי שקלים והתוצאה היא שכל המיליארדים האלה ששולמו מכספי משלם המיסים יורדים לטמיון.

ראשי התנועה תמהים כיצד הגורמים במשרד התחבורה ו/או ברכבת ישראל טעו טעות כה פטאלית תוך כדי התרשלות בביצוע הזמנה זו.

צילום עצמי. עו"ד יצחק מינא

באומ״ץ סוברים כי אין ספק שמישהו במשרד התחבורה חייב לתת הסבר הגיוני להזמנה המרושלת, עוד הם טוענים כי יש להעמיק לחקור בשאלה מי ביצע את ההזמנה, מי פיקח על ההזמנה, מי ביצע את המדידות ומי גרם לטעות המצערת הנ"ל הגובלת ברשלנות חמורה וזאת בעיקר כדי להפיק לקחים ומסקנות שמקרים דומים לא יקרו בעתיד.

באומ״ץ מבקשים לבדוק את הנושא גם לאור העתירה שהגישה התנועה בעבר בעניין השחיתות בחברת החשמל, שבה הייתה מעורבת חברת "סימנס", אם "סימנס" התרשלה או יש לה חלק בסוגיה כאובה זאת.

ראשי אומ״ץ מבקשים להדגיש כי אילו היה מדובר בחברה פרטית גדולה אין ספק שהייתה מוצאת עצמה בפשיטת רגל וכל האחראים למחדל היו מפוטרים לאלתר.

עוד מפרטים באומ״ץ כי אין זו הפעם הראשונה בה רכבת ישראל נכשלה בהזמנת ציוד בעל ערך, כבר ב 2009 אז הוזמנו קורונות לא תואמים במיליארד יורו וב 2013 חשף מבקר המדינה ליקויים חמורים בהזמנת הקרונות הדו קומתיים על ידי מקבלי ההחלטות ברכבת.

כותבים ראשי התנועה בפנייתם: ״ הואיל והמחדל חוזר על עצמו, אולי הגיעה העת להיכנס לעובי הקורה ולחקור לעומק את האירועים ונדרשת חקירה מקיפה ויסודית באמצעות ועדת חקירה ממשלתית, או אחרת ברשותו של שופט בדימוס, שתיבחן את כל התהליכים ותבדוק מי אחראי לכאורה למחדל ומי חייב לפצות את קופת המדינה במיליארדי שקלים שהלכו לאבדון.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.