יור תנועת אומ"ץ פליצ׳ה פלד לשר האוצר: ״הפסיקו את הביזבוז המשווע של מיליוני שקלים מכספי הציבור עבור שכירויות כפולות של משרדים ריקים לעובדי מדינה ברחבי הארץ״

פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018
פליצ'ה פלד יו"ר אומ"ץ בכנס של תנועת אומ"ץ מחוז הצפון - 2018

יש לבטל את מכרז הקמת קריית הממשלה בחולון שפורסם בניגוד לכללי מינהל תקין

יו״ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד יצחק מינא פנו בשנית ביום ה׳ 1 באפריל לשר האוצר ישראל כץ וגורמים נוספים במשרד האוצר בבקשה לבטל את מכרז הקמת קריית ממשלה בחולון ולהורות על איכלוס מיידי של המשרדים השוממים של משרדי ממשלה בירושלים.

לדברי ראשי התנועה פנייתם הראשונה מתאריך 1.3.2021 למשרד האוצר באגף הדיור הממשלתי בעניין הקמת קריית ממשלה בחולון בו דרשו באומ״ץ לבטל לאלתר את המיכרז שפורסם בניגוד לכללי מינהל תקין,

עו״ד יצחק מינא. צילום יח"צ

שאינו מופיע בריכוז המכרזים של מנהל הדיור הממשלתי לא נענתה, זאת למרות שסדר גודל המכרז הינו 150 מיליון ₪ שהוקצה לצורך כך, וזמן קצר ביותר להגשת הצעות.


ממידע נוסף שהגיע לתנועת אומ״ץ מתברר כי קיימים משרדי ממשלה רבים בירושלים בבעלות המדינה העומדים ריקים וללא שימוש כלל, כגון; משרדי הכלכלה, העבודה, התחבורה ועוד אחרים ולמרות זאת ממשיכים אותם משרדי הממשלה לשכור משרדים מחוץ לירושלים, ובכך עולה כי כספי ציבור במיליוני שקלים משולמים עבור שכירות וגם ארנונה בגין משרדים אלה, כאשר, המשרדים בירושלים נותרו מיותמים.

אומר יו״ר התנועה פלד: ״לרשות שוק ההון יש משרדים מושכרים בת"א כאשר בירושלים עומדים לרשותם משרדים ברח' כנפי נשרים 3. כך גם משרדי הכלכלה ואחרים העומדים לרשותם בבניין גנרי 1 וגנרי 2 בירושלים והמדינה משלמת כפליים לטובת משרדים שכורים (אילו היה מדובר בחברה פרטית אין ספק שכל מנהליה היו מפוטרים לאלתר בשל כך)״.

לבזבוז משווע זה יש להוסיף את העובדה כי הדבר מונע מאלפי עובדים לעבור לירושלים דבר הגורם להפסד כוח הקנייה של בעלי העסקים בירושלים בעשרות מיליוני שקלים.

ראשי אומ״ץ מדגישים כי עוד בדו"ח מבקר המדינה, קובע המבקר השופט בדימוס יוסף שפירא בדו"ח שהגיש בנושא זה כי אכן מדובר בהעדר יוזמה, גרירת רגליים וחוסר משווע של התמודדות ממשית בסוגיה כאובה זו כדי לחולל את השינוי המצופה.

בתנועת אומ״ץ דורשים ממשרד האוצר להפסיק להוציא על חשבון כספי הציבור מיליוני שקלים לטובת הקמת קריית ממשלה בחולון כאשר המדינה נמצאת בגירעון כספי שלא ידעה כמותה מאז הקמתה כאשר עומדים משרדי הממשלה השוממים בירושלים בשכירות של מיליוני שקלים בשנה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.