החלה הריסת "בית מקורות" הישן בנוף הגליל

לטובת בניית מגדל "שערי העיר"

הדחפורים עלו ביום שני השבוע על מבנה "בית מקורות" הישן והחלו בהריסתו לקראת הקמת מגדל מפואר בהשקעה של כ-350 מיליון שקלים

זקני נוף הגליל זוכרים את ימי "בית מקורות" העליזים בשלהי שנות ה-80, תקופה בה למנהלי החברה ולדרג הפקידותי הבכיר עמד מבנה שלם של משרדים מרווחים במרכז העיר. עם כניסתו של עידן ההפרטה, "בית מקורות" כמו גם נכסים אחרים בבעלות חברות ממשלתיות, נמכר ליזמים פרטיים. אלא שבאותה תקופה העיר לא הייתה אטרקטיבית להשקעה והמבנה נשאר לעמוד כמו פיל לבן במרכז העיר.

התפנית בעלילה התרחשה עם תנופת ההתחדשות שמאפיינת את העיר בשנים האחרונות. "בית מקורות" נרכש  על ידי חברת "ב.ס.ט ייזום ובנייה" בע"מ ולעירייה הוגשה תוכנית גרנדיוזית להקמת מגדל מפואר בן 17 קומות בתוכן 3 קומות מרתף לחנייה בשטח של 18 אלף מ"ר, קומת כניסה מושקעת למסחר, בתי קפה ומסעדות ומעליה 13 קומות לעסקים ותעסוקה בהייטק על שטח של 21 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-350 מיליון שקלים. הבניין ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת ולקריית הממשל החדשה שצפויה להיפתח בחודשים הקרובים.

חברת "ב.ס.ט" החלה ביום שני השבוע בהריסת המבנה הישן. לאחר השלמת פעולות ההריסה והכשרת התשתיות, אשר צפויות להימשך כחודשיים, צפויה התחלת הקמת המגדל המפואר. ראש העיר פלוט ומ"מ אלכס גדלקין הגיעו ביום שני השבוע לאתר העבודות וצפו בהריסת המבנה. "זהו רגע היסטורי", אמר ראש העיר פלוט, "נוף הגליל הופכת לתל אביב של הצפון, עיר מודרנית שמציעה לתושביה תעסוקה עתירת ידע, חינוך מצוין ושירותים ברמה גבוהה. פרויקט 'שערי העיר' משתלב היטב  במראה החדש של הכניסה לעיר, עם השלמת בניין קריית הממשלה החדשה ואכלוסה בחודשים הקרובים". לדברי ראש העיר פלוט, "נוף הגליל הפכה לפנינת הנדל"ן של הצפון. הצמיחה הכלכלית האדירה, תנופת ההתחדשות והשם הטוב שהולך לפניה מושכים יזמים גדולים להשקיע בה בגדול".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.