אישה אחת בישראל, אישה שנייה ברשות הפלסטינית – וניצחון על ביטוח לאומי

עו"ד אימבר גולן פרטוש. ההצלחה מובטחת. צילום יח"צ

פסק דין: תושב כפר קאסם יקבל קצבאות שנשללו ממנו מאז 2015 .

נישואים לשתי נשים מייצרים, סביר להניח, אתגרים רבים. במקרה של טהה מחמוד נוצר גם אתגר משפטי מורכב: בשנת 2015 החליט הביטוח הלאומי לשלול מטהה את התושבות, וזאת מפני שהתחתן עם שתי נשים – אישה אחת שחיה איתו בכפר קאסם, ואישה שנייה מהכפר מסחה שנמצא בשטחי הרשות הפלסטינית (במרחק של כ-10 דקות נסיעה מכפר קאסם וסמוך לישוב אלקנה).

שלילת התושבות הובילה גם לשלילת הזכאות לקצבת אזרח ותיק ולמניעת שירותים שונים ובהם שירותי בריאות. טהה החליט להיאבק בהחלטת המוסד לביטוח לאומי, בעזרת עורכות הדין אימבר גולן-פרטוש ורותם רזאל.

בגלל חתונה עם אישה מהרשות הפלסטינית המוסד לביטוח לאומי לא שילם לטהה מחמוד קצבת זקנה במשך 6 שנים ∙ עורכות הדין של טהה הוכיחו כי מרכז החיים שלו בישראל ∙ התוצאה: תשלום רטרואקטיבי של כל הכספים להם זכאי טהה

המקרה הגיע לבית המשפט האזורי לעבודה תל אביב, ושם הצליחו עורכות הדין, על בסיס ממצאי חקירות מורכבות שניהלו, להוכיח באופן חד משמעי שמרכז החיים של טהה נמצא בישראל.

בעקבות ההוכחות שהוצגו בפניהם על ידי עורכת הדין אימבר גולן פרטוש, החליטו נציגי המוסד לביטוח לאומי לבטל את שלילת התושבות של טהה.

ההחלטה אושרה ב-27.1.2021 ע"י השופט תומר סילורה, וקיבלה תוקף של פסק דין מחייב. לנוכח החזרת התושבות, הביטוח לאומי שילם לטהה את כל הקצבאות שנמנעו ממנו, כולל הכל, רטרואקטיבית מה-1.5.2015.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.