תנועת אומ״ץ עתרה לבג״צ נגד הממשלה להוצאת צו ביניים למניעת העלאת הארנונה המתוכננת בנושא המצב הכאוטי השורר בתחום הארנונה

יו״ר אומ״ץ – פליצ׳ה פנחס פלד

בעקבות מיצוי הליכים במהלך השנתיים האחרונות ע״י תנועת אומ״ץ ליצירת מצב סביר ואחיד בנושא הארנונה. כגון: הכלת שיטת חישוב אחידה לכל הרשויות המקומיות במדינה ולאחר סחבת בלתי סבירה ע״י משרד הפנים החליטה תנועת אומ״ץ לעתור לבג״צ בסוגיה ציבורית כאובה זו.

התנועה עתרה באמצעות עורך הדין יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד תנועת אומ״ץ, בעניין אי הסדר השורר בנושא הארנונה. לטענת אומ״ץ, העתירה באה לאחר שבמשך 13 שנה התחייבה הממשלה לתקן את העוול הנורא שבקביעת דרגות הארנונה וסיווגיהן באופן שכל רשות קובעת קריטריונים שונים ובכך מקפחת מגזרים שונים  דבר היוצר חוסר אחידות בין הרשויות.

ורך הדין יצחק מינא, יו״ר המועצה הציבורית שליד תנועת אומ״ץ

בעתירה נאמר, כי כבר בשנת 2007 הקימה הממשלה את וועדת ברזילי שתפקידה היה לעשות סדר בדברים כמו גם לקבוע את הסיווגים ואת תתי הסיווגים של הנכסים להגבלת כוחה של הרשות המקומית בקביעת סיווגים שונים, כמו כן לתת סמכויות להורות על חישוב אחיד של השיטה.

וועדה זו לא פעלה ולא עשתה דבר ובתאריך 12.09.2006 בעקבות בג"צ שהוגש לבית המשפט העליון הוקמה וועדה בין משרדית שתפקידה היה לקבוע הגדרות ברורות לגבי נכסים החייבים בארנונה ולגבי סיווגים ותתי סיווגים וביטול טווחי מינימום ומקסימום ולקביעה תעריפים אחידים וכן בחינת הנחות ופטורים במטרה לעשות סדר אחת ולתמיד בחישובי הארנונה כמו גם באגרות והיטלים על תשתיות שונות.

כפי שמובהר בעתירה גם וועדה זו לא עשתה דבר ובתנועת אומ״ץ מתייחסים לדבריו החמורים של השופט אליקים רובינשטיין שמתייחס לנושא הארנונה בנספח א' לעתירה כמו גם את התחקיר העמוק שערך מבקר המדינה, נספח ד׳ לעתירה.

אומ״ץ מבקשת מבית המשפט להוציא צו ביניים שימנע את העלאת הארנונה המתוכננת עד לסיום ובחינת כל התעריפים והסיווגים במטרה למנוע העלאה שרירותית של הארנונה תוך פגיעה במוסדות, עסקים ואזרחים.
תנועת אומ״ץ,
אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

כמו כן פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.