תופעה כואבת שהולכת ומתרחבת: אנשים נורמטיביים נאלצים לגנוב

יוקר המחיה מכת מדינה
צילום אביר ביטחון

יוקר המחייה גורם לקריסת מעמד הביניים אימהות ללא עבר פלילי ואבות צעירים ואימהות עוברים על החוק – כדי לשרוד יניר מלך, מנכ"ל 'אביר מודיעין וביטחון': "אנחנו נתקלים בעוד ועוד עבירות שמבוצעות על-ידי אנשים שאינם עבריינים"

מניעת פשיעה ארגונית היא תמיד אתגר מורכב. המציאות הכלכלית בישראל 2022 מעצימה את הקושי: בנוסף לעבריינים ישנם לא מעט אנשים נורמטיביים לחלוטין שנאלצים לבצע עבירות – כך לפי יניר מלך, מנכ"ל "אביר מודיעין וביטחון". אחד מתחומי המומחיות העיקריים של החברה הוא סיכול פשיעה שמתבצעת ע"י גורמים בתוך ארגונים וחברות, ובהתאם תמונת המצב שמשרטט מלך מבוססת על היכרות מעמיקה עם השטח.

"לצערנו אנחנו נתקלים בבעלי משפחות צעירים, ילדים טובים ללא עבר פלילי, שכדי לקיים משפחה נאלצים לגנוב", מפרט מלך את המציאות העגומה. "יוקר המחיה של הזוגות הצעירים מביא אותם לבצע עבירות. הם נתפסים והחיים נחרבים להם".

מלך מדגיש כי תחושת הסיפוק שליוותה סיכול פשיעה ארגונית ולכידת עבריינים התחלפה בצער, על המצב שאליו הגיעו האימהות והאבות הצעירים. "הם לא עבריינים, הם קורסים. זו בעיה אמיתית, וזה פשוט עצוב".

בתקופה האחרונה נרשמו התייקרויות משמעותיות בכל הענפים: המשכנתא זינקה בעקבות העלאות הריבית החדות, דמי השכירות מטפסים כחלק מהטירוף בשוק הנדל"ן, מחירי המזון עולים ועולים בגלל שילוב של גורמים ונסיבות (הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הריכוזיות המופרזת במשק), עלות הדלק שוברת שיאים, וכשזוג צעיר נאלץ להוציא בכל חודש אלפי שקלים למטפלת, גן ילדים, אוכל לתינוקות, חשבונות, נסיעות ועוד ועוד – הפיתוי לקבל טובות הנאה כמו תלושי דלק, או לגנוב מהמעסיק, גבוה. "אביר" מספקת שירותי מודיעין ביטחון לגופים רבים, כולל חברות מהמובילות במשק. "אנחנו מבצעים את המוטל עלינו, ומונעים פשיעה", מבהיר מלך, "אבל במקביל ממשלת ישראל חייבת לפתור את בעיית יוקר המחייה ולהציל את הזוגות הצעירים!"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.