ראש עיריית נוף הגליל רונן קורא קורא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביליט לאשר במיידי העלאת ת 500 יהודי קהילת המנשה בהודו עקב הסכנה הקיומית המרחפת מעליהם בשל מגיפת הקורונה שמאבדת שליטה בהודו.

" הבן שלנו, אשתו וארבעת הנכדים נמצאים בסכנת חיים בהודו, מדינת ישראל הביאה אותנו לארץ, היא צריכה לחלץ גם אותם" כך סיפרו בבכי עדיאל וחנה פלטואל, עולים חדשים משבט בני המנשה בהודו שהגיעו לארץ לפני כחודשיים אולם בנם מואנק בן ה 27 נשאר במניאפורה שבהודו יחד עם אשתו וילדיו. אחיו מאיר נמצא בקשר טלפוני עם המשפחה בהודו "המצב שם קשה מאוד, הם בסגר מלא, לא יוצאים מהבית, הקורונה מפילה חללים בקצב מפחיד, ההודים לא מצליחים להתמודד ומערכת הרפואה שם קורסת"
בקרב בני המנשה שנקלטו בעיר נוף הגליל לפני כחודשים יש קרובי נשפחה רבים שנותרו בהודו וממתינים לאישור העלאתם לארץ. ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט קורא להתערבות מידית של היועמ"ש אביחי מנדלביט והעברת הסוגייה לאישור הממשלה ללא דיחוי "אסור לתת לביורוקרטיה ולמצב הפוליטי בארץ לסכן חיים של יהודים שנמצאים בהודו, הערבות היהודית מחייבת פעולת חילוץ מידית לפני שיהיה מאוחר מדי" אמר ראש העיר פלוט וקרא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביליט לאשר במיידי העלאת 500 יהודי קהילת המנשה בהודו עקב הסכנה הקיומית המרחפת מעליהם בשל מגיפת הקורונה שמאבדת שליטה בהודו.

נוף הגליל קלטה בחודשים האחרונים כ-250 בני מנשה, ובעיר קהילה ותיקה המונה כ-300 עולים . ראש העיר פלוט אמר: " אני מוטרד מאוד מכך שיהודי הודו לא ישרדו את המגיפה ויעמדו תחת סכנה ממשית בשל ביורוקרטיה של פקידים. לדבריו סוגיית העלאתם של כ-500 יהודים מתוך כ-5000 שחיים בהודו, סוכמה עם משרד האוצר והקליטה והעמותה שבי ישראל וכי הפעולה מתעכבת בעיקר המצב הפוליטי בהיעדר אישור של משרד המשפטים להביא את הסוגייה לאישור הממשלה. "צריך לשים את הפוליטיקה ואת הבירוקרטיה בצד. הזמן הוא קריטי ביותר, כל יום שעובר והיהודים נמצאים שם הוא סכנת חיים. אנו שומעים ורואים את זוועת המגיפה בהודו ולא יכול להיות שעם ישראל יעמוד בצד ולא ינקוף אצבע. הסולידריות היהודית עומדת למבחן. יהודי הודו סומכים עלינו"

https://net-media.co.il/

פלוט שקלט בחדשים האחרונים בעירו כ 250 בני מנשה ובעיר קהילה ותיקה המונה כ 300 עולים, מוטרד מאוד מכך שיהודי הודו לא ישרדו את המגיפה ויעמדו תחת סכנה ממשית בשל ביורוקרטיה של פקידים. לדבריו העלאתם של כ 500 יהודים מתוך כ – 5000 שחיים בהודו, סוכם עם משרד האוצר והקליטה והעמותה שבי ישראל בדבר העלאה דחופה של בני המנשה אך בגלל המצב הפוליטי אין עדיין אישור של משרד המשפטים להביא את הסוגייה לאישור הממשלה. " צריך לשים הפוליטיקה ואת הביורוקרטיה בצד. הזמן הוא קריטי ביותר, כל יום שעובר והיהודים נמצאים שם הוא סכנת חיים. אנו שומעים ורואים את זוועת המגיפה בהודו ולא יכול להיות שעם ישראל יעמוד בצד ולא ינקוף אצבע . הסולידריות היהודית עומדת למבחן. יהודי הודו סומכים עלינו " בין העולים בנוף הגליל יש רבים שממתינים לבני משפחותיהם שנמצאים בהודו. עדיאל וחנה פלטואל הגיעו לפני כחודשיים והשאירו בהודו את בנם מואנק יחד עם אשתו וארבעת ילדיו. " הבן מחזיק ביד אישור לעלות לארץ אבל בגלל הקורונה ובגלל המצב בארץ הוא ממתין. אנחנו מאוד מודאגים ולא ישנים בלילות".


האח מאיר שעלב לארץ וחי בנוף הגליל נמצא בקשר טלפוני עם אחיו בהודו " הוא בסגר, לא עובד ולא יוצא מהבית. המשפחה חיה במניאפורה ומתפללת להגיע לארץ".

בתמונה: האח מאיר שהגיע לארץ ואחיו מואנק שנשאר בהודו ( עם החולצה המשובצת)

צילום דוברות נוף הגליל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.