עמותת יד עזר לחבר – נותנים יד לניצולי השואה ולנזקקים רבים נוספים

עמותת יד עזר לחבר – נותנים יד לניצולי השואה ולנזקקים רבים נוספים

משדר התרמה מיוחד בערוץ 13 למען ניצולי שואה

בועז שרעבי, יובל דיין, עידן עמדי, עמיר בניון ואמנים רבים נוספים יבצעו דואטים על-מנת לגייס כספים עבור "יד עזר לחבר" העמותה מפעילה בתים חמים לניצולי שואה ועוזרת גם לילדים במעגל העוני, נוער בסיכון, הומלסים, קשישים ועוד "לא שוכחים את אלה שבזכותם אנחנו כאן"

השבוע בשלישי הקרוב ישודר בערוץ 13 משדר התרמה מיוחד וחשוב – למען ניצולי השואה. את המשדר ינחו דני רופ ועמית פרקש, וישתתפו בו מיטב אמני ישראל, מבוגרים וצעירים גם יחד. על בימת תיאטרון הסינמה בסינמה סיטי בגלילות יופיעו בין השאר בועז שרעבי, יזהר כהן, חיים משה, איתן מסורי, אברהם טל, דורית ראובני, דוד ד'אור, עמיר בניון, יובל דיין, עידן עמדי, ספיר סבן, עדן חסון, עדן מאירי, אנה זק ורבקה זוהר. הזמרים והזמרות יבצעו דואטים בין-דוריים מרגשים לשירים שביקשו ניצולי שואה מהבית החם שמפעילה עמותת "יד עזר לחבר".

"יד עזר לחבר" הוקמה ב-1995 ע"י שמעון סבג במטרה לסייע לניצולי השואה, שרבים מהם סובלים ממצוקה כלכלית וחברתית. העמותה, שכל פעילותה ממומנת על-ידי תרומות, מפעילה בחיפה מתחם ובו שורה של בתים ברחובות קסל, עמק השמש ועמק הזיתים. בבתים אלה חיים כ-100 ניצולי שואה שזוכים למגורים בסטנדרט גבוה, חדר אוכל בניהול שף, טיפולים רפואיים, חוגים, מופעים – וליחס חם שהופך את המקום לבית אמיתי.

"ניצולי שואה הם הגיבורים האמיתיים שלי", הסביר השבוע שמעון סבג. "הם האנשים שבזכותם אני ורבים כמותי חיים כאן במדינה הזו". לקראת הערב המיוחד בשיתוף "רשת" סבג מלא תקווה: "אירוע כזה מלמד עד כמה אנו ערבים זה לזה. עד כמה גבוהה היכולת שלנו לא לנטוש את הזקן, את הבודד, להושיט יד – אם בעזרה, אם ברגש. אנחנו עם אחד שיודע להתאחד, לזכור את עברו, לחיות את ההווה ולשאוף לעתיד טוב יותר".

בנוסף לבתים החמים, מחלקת עמותת "יד עזר לחבר" מאות ארוחות חמות מדי יום, לניצולי שואה ולנזקקים אחרים, באמצעות בתי תמחוי ומשלוח חבילות לבתים. העמותה מפעילה גם בתי מחסה להומלסים ולנוער בסיכון, מרפאת שיניים שמטפלת ללא תשלום בילדים ובמבוגרים, שני בתי ילד בשכונות הדר ונווה דוד שבהם יכולים ילדים ממשפחות מועטות יכולת לבלות אחרי בית הספר, ועוד מגוון רחב של פעילויות למען נזקקים מכל שכבות האוכלוסייה.

בין הגופים שתורמים ומסייעים ל"יד עזר לחבר" באופן קבוע: ועד העובדים של בתי זיקוק, קבוצת הכדורגל מכבי חיפה, חברת BANSARD, רשת מלונות הרברט סמואל, בנק לאומי, ארגון "בני ציון", השגרירות הנוצרית וירדנה עובדיה.

השבוע שבו חל יום השואה הוא הזדמנות מצוינת לזכור את 178,000 ניצולי השואה שחיים בישראל, ואת המחויבות של כולנו לסייע להם לחיות בכבוד ולא רק למות בכבוד. המשדר המיוחד יכלול גם סרטים אודות דיירי הבית החם וסיפוריהם המרתקים – למשל סיפור האהבה יוצא הדופן של אסתי ומוטקה – וכן ראיונות עם המתנדבים המסורים של העמותה.

עוד יתארחו בערב המרגש חברת הכנסת לשעבר נאוה בוקר שמשמשת כנשיאת כבוד של העמותה, ואבי גבאי מנכ"ל סלקום שתפעיל את מוקד ההתרמות. חברת פייבוקס שותפה אף היא למאמץ לגייס כספים למען המטרה החשובה כל כך: רווחתם של ניצולי השואה. בפרט יאפשרו התרומות לעמותת "יד עזר לחבר" להקים עוד בתים חמים שבהם יזכו ניצולי שואה נוספים לחיים עם איכות ובעיקר יחס מכבד כפי שהם ראויים לו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.