נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת בישראל

ראש הממשלה יאיר לפיד מקבל את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם הגעתו לישראל. - סטילס: קובי גדעון /לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, קיבלו את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בטקס קבלת הפנים בנמל התעופה בן-גוריון

ראש הממשלה יאיר לפיד, קיבל היום (ד'), 13 ביולי 2022, י"ד בתמוז תשפ"ב, את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בטקס קבלת הפנים בנמל התעופה בן-גוריון, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שרים, ומכובדים נוספים.

תחילה קיבלו הנשיא הרצוג, רה"מ לפיד ורה"מ החליפי בנט, את הנשיא ביידן למרגלות מטוס "האייר פורס 1".

• אחד הרגעים המשמחים של חיי זה לקבל אותך פה בישראל. זהו ביקור היסטורי, וגם ביקור אישי

• צריך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תכנית הגרעין האיראנית
 
להלן דברי ראש הממשלה יאיר לפיד בטקס קבלת הפנים לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן:

‏‎"אדוני הנשיא,
זהו ביקור היסטורי, וגם ביקור מאוד אישי.
 
‏‎היסטורי מפני שהוא מבטא את הקשר ה-UNBREAKABLE בין שתי המדינות שלנו. את המחויבות שלנו לערכים משותפים. לדמוקרטיה, לחופש, ולזכותו של העם היהודי למדינה משלו.
 
‏‎זהו ביקור אישי, מפני שהיחסים שלך עם ישראל היו תמיד אישיים. פעם הגדרת את עצמך כציוני. אמרת שאין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני. צדקת, ובמקרה שלך: ציוני גדול ואחד החברים הטובים ביותר שהיו לישראל מעודה.
 
‏‎לא היית פה כבר כמה שנים, אז בימים הקרובים אתה תראה איך ישראל גדלה והתפתחה. אתה תראה את עוצמתו ותחכומו של צה"ל, את היצירתיות של אומת הסטרט-אפ ואת הגיוון של החברה הישראלית.

ישראל היא מדינה שמחברת את העבר, את ההווה ואת העתיד. המטוס שלך עבר לפני כמה דקות מעל המקום בו המלך שאול חיפש את אתונות אביו, מעל גגו של המלך דוד, ומעל עץ התמר שתחתיו ישבה דבורה הנביאה.
 
‏‎הוא עבר גם מעל תעשיות ההיי-טק המובילות, מעל חקלאות שעוזרת לשפר את ביטחון המזון ברחבי העולם, ומעל אוניברסיטאות ומכוני מחקר שבהם מדענים ישראליים, חלקם חתני פרס נובל, מובילים מחקרים פורצי דרך.
 
‏‎בביקור שלך ננהל שיחות על סוגיות של ביטחון לאומי. נשוחח על בניית ארכיטקטורה ביטחונית וכלכלית חדשה עם עמי המזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם והישגי פסגת הנגב. נשוחח על הצורך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תכנית הגרעין האיראנית.
 
‏‎לכל אלה יהיה עוד זמן. כרגע אנחנו פשוט שמחים לראות אותך אדוני הנשיא. השמחה הפשוטה והאמיתית שגורמת פגישה מחודשת עם חבר טוב.
 
‏‎ברוך בואך לישראל, אדוני הנשיא".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.