נהריה: המתנ"ס מגיע אליכם עד הבית

צילומים: Ritvo photography

׳מתנ"ס נוסע'- מיזם נגיש מחבר ומיוחד המהווה שיתוף פעולה בין בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים אשר פועלים זה לצד זה ותורמים יחד לקהילה. המיזם הוא פרי שיתוף פעולה בין העירייה וצוות המרכזים הקהילתיים- מתנ"ס נהריה ובסיוע של תורמים מארה"ב

ממשיכים לקדם פעילות מיוחדת בקהילה בנהריה. 'מתנ"ס נוסע' הושק לראשונה בנהריה והגיע לרחבת המרכז הקהילתי אוסישקין. המיזם הוא שיתוף פעולה של המרכזים הקהילתיים-מתנ"ס נהריה בשיתוף עם עיריית נהריה בהוקרה ובתרומת דוד וולפר, מחוז נסאו, ניו-יורק, לזכרם של דוד, רני, וורה, איילין וולפר, והריאט ברש.

תמי ניב-אלון, ששימשה בעבר כמנהלת מתי"א בנהריה במשך כמה שנים, זיהתה את הצורך בהקמת מיזם שמשלב בין בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים.

ניב-אלון יחד עם ראש מינהל החינוך והקהילה בעירייה, אילן וקנין ומנהל המרכזים הקהילתיים בנהריה, ליאור הרשמן, חברו כדי לממש את הרעיון ולחבר בין כלל הגורמים ובהם מור שוקנר, מחנכת כיתת תקשורת מבי"ס תיכון ׳שחקים׳, שהתגייסה לרכז את הפרויקט ועוסקת בהדרכת הנוער להפעלת ה'מתנ"ס הנוסע'.

המיזם מכיל שני חלקים: הראשון, הוא קרוון בו מרכז קהילתי נייד שיש בו את כל הכלים עבור אירוע קהילתי- מספרי קריאה, מחצלות, משחקי קופסא, משחקי ענק, מכונות לממכר מזון, מתנפחים ועוד. ה'מתנ"ס הנוסע' יכול להגיע לכל שכונה ולקיים פעילות חברתית קהילתית משעת סיפור ועד משחקים ודברים שקשורים לתרבות הפנאי, שחלק מהילדים אינם יכולים להגיע אליהם.

המטרה השנייה בקיום המיזם, היא העלאת המודעות לנושא הצרכים המיוחדים על ידי העסקת בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים שהם למעשה מפעילים את הקרוון ובקיץ הקרוב יועסקו על ידי המתנ"ס כעובדים מן המניין. התפיסה שעומדת מאחורי הרעיון היא שילוב וחיזוק הקהילה. העבודה הזו היא בסיס לנערים ונערות כאשר הם לומדים וגם מקבלים שכר על עבודתם.

תמי ניב אלון, מנהלת מתי"א נהריה לשעבר: "אני מרגישה שלאחר שעזבתי את התפקיד של ניהול המתי"א בנהריה אני משאירה מעין מתנה ייחודית לעיר. בזכות שיתוף הפעולה של כלל הגורמים: ראש העירייה, מינהל החינוך והנהלת המרכזים הקהילתיים בנהריה, החלום שלי התגשם ואני מאמינה שבהמשך הוא יורחב וישוכפל למתנסים נוספים בערים אחרות בישראל".

בטקס חנוכת המיזם השתתפו: ראש העיר, רונן מרלי, מנכ"ל העירייה, דודו אלחיאני, ראש מינהל החינוך והקהילה בעירייה, אילן וקנין ומנהל המרכזים הקהילתיים בנהריה, ליאור הרשמן. "אנחנו מאמינים שתהליך העצמתם של בני הנוער כשותפים פעילים ותורמים לחברה, מגביר את החוויה העצמית שלהם כשווים ומשמעותיים ובעלי ערך. כך הם זוכים למרחב פנאי ותעסוקה חדש, שמשלב קבלת ערכים של עולם העבודה, גאוות יחידה והשתתפות בפעילות התנדבותית בקהילה", ציין ראש עיריית נהריה, רונן מרלי.

עדכונים על התחנות הבאות אליהן יגיע ה'מתנ"ס הנוסע' יתפרסמו בקרוב ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט של העירייה והמרכזים הקהילתיים-מתנ"ס נהריה.

צילומים: Ritvo photography
צילומים: Ritvo photography
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.