מהודו ועד נוף הגליל

עיריית נוף הגליל נערכת לקליטת גל גדול של משפחות עולים מהודו, מצרפת וממדינות ברית המועצות לשעבר

עיריית נוף הגליל נערכת לקליטת גל גדול של משפחות עולים מהודו, מצרפת וממדינות ברית המועצות לשעבר

הקבוצה הראשונה תכלול 260 עולים מקרב בני המנשה שבהודו. היא צפויה להגיע לעיר כבר בתחילת חודש מרץ הקרוב. העולים מהודו שוהים בחודשיים האחרונים מאז הגעתם לארץ במרכז קליטה באזור השרון, אולם חלקם הגדול כבר שכר דירות בנוף הגליל ובסיוע אגף הקליטה בעירייה נאסף בימים אלה ציוד וריהוט שיקבל את פניהם של העולים, מרביתם זוגות צעירים עם ילדים קטנים. לבקשת גורמי הקליטה, ראש העיר רונן פלוט פנה השבוע אל תושבי העיר בבקשה לתרום ציוד משומש במצב טוב לטובת העולים החדשים וכן לתושבים המעוניינים לשמש "משפחה מאמצת" לעולים.

בנוסף לעולים מהודו, צפויה להגיע בחודש מרץ, לראשונה בתולדות העיר, קבוצת של עולים חדשים מצרפת. העולים יתגוררו בשלב הראשון במרכז הקליטה וילוו על ידי אגף הקליטה ומתנדבים דוברי צרפתית מקרב תושבי העיר. "הכרזנו על שנת 2021 בסימן עלייה בנוף גליל וכעת ההכרזה מתורגמת למעשים דה פאקטו", אמר ראש העיר רונן פלוט, לשעבר מנכ"ל משרד העלייה והקליטה.

תוכנית העלייה של פלוט מתייחסת גם להגדלת קליטת העולים מקרב מדינות ברית המועצות לשעבר והחזרת מעמדה של העיר כקולטת עולים מספר 1 בישראל. "העיר מיומנת בקליטת עולים, יש לה רזומה מרשים וקבלות על הצלחה אדירה בכל קנה מידה", אמר פלוט .

מנהלת אגף הקליטה, סבטלנה יעקובוביץ', אמרה כי אגף הקליטה ערוך ומוכן לקליטתן של משפחות העולים בשבועות הקרובים, עוד לפני חג הפסח.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.