לרגל היום הבינלאומי להכרה בזכויות אנשים עם מוגבלויות הלמ"ס נערכת למפקד האוכלוסין הנגיש ביותר

פרופ' דני פפרמן הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נערכת לביצוע מפקד האוכלוסין החדשני והנגיש ביותר. פרק ייחודי יוקדש לרמת התפקוד היומיומי של התושבים. פרופ' דני פפרמן- הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס: "כל הנתונים שאוספת הלמ"ס מהאוכלוסייה על מצב תפקודם היומיומי מסייעים לתכנן שירותי תמיכה וסיוע מתאימים לאנשים עם מוגבלויות".

במהלך שנת 2021 תקיים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מפקד האוכלוסין השביעי של מדינת ישראל. בשאלון המפקדי יוקדש פרק ייחודי לתפקוד יומיומי של התושבים שיאפשר להם לדווח על מצבם באופן סובייקטיבי, גם אם אינם מוכרים לרשויות כאנשים עם מוגבלויות.

מפקד האוכלוסין הוא פרויקט הדגל של הלמ"ס וכל הנתונים הנאספים בו משמשים את מקבלי ההחלטות, קובעי המדיניות כמו גם את הציבור הרחב לתכנון ולשדרוג איכות חייהם בשנים הקרובות. שאלות על רמת תפקוד יומיומית שולבו לראשונה בשאלון מפקד 2008. לקראת  מפקד האוכלוסין הקרוב השאלות עברו עדכון והתאמה לצרכים המשתנים. כך למשל: בפרק על תפקוד היומיומי תישאל לראשונה שאלה הנוגעת למוגבלות נפשית, לצד מוגבלות בריאותית או פיזית. בנוסף, בשאלון תהיה התייחסות לקשיים תפקודיים גם בשימוש באמצעי עזר כגון משקפיים או מכשירי שמיעה. התשובות שיספקו הנדגמים יתבססו על תחושותיהם בלבד, ללא צורך בהכרה רשמית של רשויות המדינה.

פרופ' פפרמן: "כל הנתונים שאוספת הלמ"ס מהאוכלוסייה על מצב תפקודה היומיומי מסייעים לשדרוג ולשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ומאפשרים להציג תמונה עדכנית, באמצעותה יוכלו רשויות וגופים אחרים לתכנן ולשפר שירותי תמיכה וסיוע מתאימים לאוכלוסייה זו".

הגב' אוריה לוי, מנהלת תחום רווחה, פשיעה ומשפט בלמ"ס: "הנתונים שיספקו הנדגמים על מצב תפקודם יסייעו בהפקת אומדנים אודות מספר האנשים עם מוגבלות בישראל והקושי התפקודי עמו הם מתמודדים ויספקו  מידע רב ערך והשוואתי לסטטיסטיקה בינלאומית שנאספת בנושא. המידע יעזור למקבלי החלטות לביצוע מדיניות חברתית לטובת אנשים עם מוגבלויות".

בנוסף להתאמת פרק זה, מפקד 2021 יהיה פורץ דרך, מתקדם וחדשני ברמת הדיגיטציה והנגישות, כך שניתן יהיה להשיב בצורה מונגשת גם בדיגיטל ממחשב או ממכשיר סלולרי; דבר שיאפשר גם לאנשים עם מוגבלויות להשיב בנוחות ובקלות, באופן מותאם לצרכיהם המיוחדים.

מפקד אוכלוסין 2021 – סופרים אתכם.

פרטים נוספים על המפקד בערוצי הדיגיטל של מפקד האוכלוסין 2021 בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב. @מפקד האוכלוסין 2021.

תמונה: פרופ' דני פפרמן הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס.

קרדיט צילום – דוברות למ"ס.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.