יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד: "בדוק האם כספי מימון מפלגות שימשו לכאורה לתשלום ״דמי שתיקה״ לפעילה של גנץ ומימון המעקב אחר עומר ינקלביץ׳?״

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד
צילום: יח"צ

תנועת אומ״ץ בפנייה למבקר המדינה: ״ בדוק האם כספי מימון מפלגות שימשו לכאורה לתשלום ״דמי שתיקה״ לפעילה של גנץ ומימון המעקב אחר עומר ינקלביץ׳?״

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא, פנו הבוקר, יום ג׳, למבקר המדינה בבקשה לשים סוף לשימוש פסול בכספי מימון המפלגות שלא למטרתם וכן לבדוק האם בעלי הון משמשים, לכאורה, כצינור לפעילויות אפלות עבור פוליטיקאים תוך עקיפת מגבלות התרומות למפלגות.

בפנייה טוענים ראשי תנועת אומ״ץ כי בתחקיר "עובדה" (ערוץ 12) ששודר ביום 24 בדצמבר, מספר חוקר פרטי למצלמה שפעילה במפלגת כחול לבן סיפרה לו שהיא מקבלת "סכומי כסף מאד גדולים" תמורת זה שהיא "ממלאה פיה במים".

יו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, עו״ד יצחק מינא. צילום יחצ אומץ

"הפלסטר להרגיע אותה" נבנה, לדבריו, ב"קונסטרוקציה" בה היא צריכה לעבוד בקמפיין במשרד ייעוץ פוליטי שכידוע ממומן מכספי מימון המפלגות.

בפנייה למבקר המדינה טוענים בתנועת אומ״ץ כי לכאורה, מדובר בדבר חמור שיש לחקור אותו ולהגיע לאמת בזריזות במיוחד כשבתחקיר גם מסופר שלביתה של הגב' התלווה ליועץ הפוליטי איש עסקים אמיד כדי "לתפור עסקת ייעוץ לקמפיין" שלפיה היא תקבל סכומי כסף גדולים מהמשרד שממומן כידוע מכספי המפלגה שחלקם הגדול בא מכיסו של משלם המיסים.

עוד מדגישים ראשי התנועה כי בפרסום אחר ששודר באולפן שישי (ערוץ 12) דווח שהוזמן מעקב אחר עומר ינקלביץ' בעת שהותה בניו יורק בחודש יולי 2019, על ידי בכיר בכחול לבן, ללא הידיעה של יו"ר המפלגה, בני גנץ.

בעקבות התחקיר בשידור מבקשים בתנועת אומ״ץ לבדוק את מקור המימון למעקב ולמימון משרד החקירות. הדבר הכרחי, כדי לבדוק בין היתר, לא רק האם המעקב אחר השרה היום, ינקלביץ', נעשה מכספי מימון המפלגות או מכספיו של בעל הון, אלא האם הוא נועד כניסיון סחיטה או איומים, במטרה להשיג הישגים פוליטיים כאלה או אחרים.

לטענתה של תנועת אומ״ץ יש לחדד את ההוראות של המובן מאליו, ויתרה מכך יש למגר תופעה של שימוש פסול בכספי מימון המפלגות ומימון של בעלי הון למימון עסקאות אפלות, סחיטה, איומים והשתקת מקורות שיכולים לספר מידע מכפיש אודות המפלגה ונבחריה.

ראשי תנועת אומ״ץ, היו״ר פלד ויו״ר המועצה הציבורית עו״ד מינא מדגישים כי דווקא בזמן זה, כשהמדינה עומדת בפני מערכת בחירות נוספת, יש לאותת לנבחרי הציבור, למועמדים ולגזברי מפלגות כי הכספים שניתנים להם לא יכולים לשמש לכל מטרה כמו לקניית קולות, מעקבים, סחיטה, תשלומי השתקה או סגירת חובות למפלגות שנקלעו לחובות.  בתנועה מתריעים שיהיה ברור לכולם שכספי מימון המפלגות נועדו בראש ובראשונה לאפשר למפלגות בדמוקרטיה מודרנית פעולה תקינה, על מנת לצמצם תלות בבעלי הון וזאת כדי שהנבחרים יפעלו למען האינטרסים של הציבור.


מוסרים ראשי התנועה: ״יש להבטיח שההוצאות של מפלגות יופנו לצורך קשר עם הבוחרים, שכנוע, תעמולה, פרסום והסברה ועידוד מצביעים לבוא ולהצביע עבורם ולא לתשלום לנושאים שבתחום האפל או מימונם על ידי אנשי עסקים״.

עוד אומרים ראשי אומ״ץ: ״יש לגנות כל הוצאה כספית עבור מעקבים אחר יריבים פוליטיים וכן הדעת אינה יכולה לסבול שהציבור יממן יועצים פוליטיים, חוקרים פרטיים ובעלי מקצוע נוספים כדי להביא להשגת מידע מפליל או למניעת מידע מהציבור אודות פוליטיקאים בטרם הבחירות שעשוי לשנות את דעתם בטרם ההליכה לקלפי ולא יעלה על הדעת שבעלי מקצוע ופעילים יתפרנסו, לכאורה, מכספי מימון המפלגות תוך שהם יעשו שימוש במידע רגיש שנפל לידיהם במהלך עבודתם או פעילותם להשגת רווח, כשהמתת יבוא מכספי משלם המיסים, באמצעות קופת המפלגות או באמצעות כיסם של בעלי הון״

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.