הרוקחת מנעה נפילות

רוקחת אימאן אבשאי

רוקחת כללית איתרה במהלך ייעוץ רוקחי כי אישפוזה של מטופלת בשל נפילה הייתה פועל יוצא של הטיפול התרופתי וסייעה בהתאמת טיפול שימנע הישנות התופעה זו

לטיפולה של אימאן אבשאי, רכזת תחום הדרכה רוקחית של כללית במחוז חיפה וג"מ הגיעה מטופלת ששוחררה לאחר אשפוז בבית חולים עם רשימה ארוכה של תרופות שנרשמו לה.

במהלך השיחה עם המטופלת, התרשמה הרוקחת כי המטופלת מבולבלת מאד וכן הבחינה כי נרשמו לה תרופות רבות.

על כן, החליטה לזמנה למפגש הדרכה רוקחית, בו תוכל לוודא שהיא נוטלת את התרופות ומאחסנת אותן כראוי וכן לבחון אם אין התוויות נגד או תופעות לוואי. 

לקראת המפגש האישי עמה עברה הרוקחת על התיק הרפואי שלה ומצאה שהיא אושפזה בשל נפילה. מעיון בתרופות שהיא נוטלת עלה חשש שהנפילה עלולה לנבוע מנטילת מינון יתר של תרופות, תרופות שינה והרגעה רבות שנרשמו לה, שתופעות לוואי אפשריות שלהן הם בלבול, סחרחורות ופגיעה בשיווי המשקל. התופעה שכיחה במיוחד בקרב אנשים בגיל השלישי, אחת הסכנות של נפילות בגיל זה היא שברי עצם הירך.

הרוקחת ביקשה מהמטופלת להגיע למפגש הדרכה רוקחית  – שניתן בכללית כחלק מהשירות וללא תשלום, עם כלל התרופות ותוספי התזונה שברשותה.

היא הקדישה לה זמן רב ובסבלנות רבה הסבירה לה כיצד ליטול את התרופות ולסדרן על בסיס תוכנית יומית סדורה כפי שסוכם בתיאום עם רופאת המשפחה.

כמו כן, דאגה לנפות את כל התרופות שפג תוקפן ולהתריע על מאכלים ומזונות שאין ליטול בצרוף עם תרופות מסויימות.

לשמחתה של אימאן, כשהגיעה המטופלת לבית המרקחת לאחר כחודש פגשה באישה ממוקדת בהרבה וחשה טוב יותר. היא אף הפתיעה אותה במכתב תודה.

אירנה מלנבסקי, מנהלת הרוקחות של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, מציינת במסגרת ציון שבוע הרוקח והרוקחת במדינת ישראל כי במחוז חיפה וגליל מערבי קיימת מסורת ארוכת שנים של ביצוע הדרכות רוקחיות ונערכים בו מידי שנה כ-4000 ייעוצים רוקחיים בעקבותיהם לא אחת אוזנה בעזרתם תחלואה קשה ואף ניצלו חיים תודות לערנות הרוקחים ומקצועיותם.

רצ"ב צילום: דוברות כללית

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.