מתחמי מחזור חדשים בנהריה

צילום: עיריית נהריה

נהריה ממשיכה את מהפכת המחזור. מתחם מחזור חדש הוצב ברחוב שפרינצק הכולל את כל סוגי פחי המחזור ובעקבותיו יוצבו יותר מ-30 מתחמים דומים בכל רחבי העיר. מנתונים רשמיים שהתקבלו ברשות עולה, כי במהלך שנת 2021 נאספו מרחבי העיר כ-4000 טון פסולת למחזור שכוללת פלסטיק, נייר, גרוטאות וגזם. לראשונה יוצבו השנה בנהריה פחים למחזור זכוכית

עוד צעד חשוב בקידום השמירה על הסביבה. מתחם מחזור מרוכז ראשון הוצב ברחוב שפרינצק במזרח נהריה. המתחם מכיל בתוכו את כל סוגי פחי המחזור הקיימים: נייר, זכוכית, אריזות וכו'. בקרוב יוקמו יותר מ-30 מתחמים דומים בכל רחבי העיר.

השמירה על הסביבה והמודעות העולה בקרב תושבי נהריה לחשיבות המחזור באה לידי ביטוי גם בנתוני המחזור של שנת 2021. בשנה החולפת מוחזרו על ידי תושבי נהריה וגורמי הרשות כ-3,925 טון פסולת מכל הסוגים (לא כולל אשפה ביתית). ב-2021 מוחזרו 981 טון של מוצרי קרטון, 741 טון פסולת גושית/גרוטאות, 507 טון פסולת אלקטרונית, 184 טון אריזות שנזרקו לפחים הכתומים, 130 טון של נייר עיתון, 72 טון של חומרים פלסטיים, 75 טון שמנים ו-70 טון גרוטאות מתכת. מדוח הסיכום עולה עוד, כי מוחזרו 1,137 טון של פסולת גזם.

פעילות האיסוף מתבצעת לאורך השבוע בשיתוף צוותי אגף שיפור פני העיר ואגף התפעול בעירייה יחד עם החברות הארציות: אמניר, תמיר ומ.א.י. בנוסף, השנה הוצבו בתשעה בתי ספר יסודיים בעיר נהריה, בכניסה לבניין העירייה ובמידעטק, מוקדי איסוף מעוצבים ונגישים עבור פסולת אלקטרונית וסוללות.

״לאורך כל השנה מתקיימת פעילות הסברה נרחבת במוסדות החינוך ובמרכזים הקהילתיים בנושא החשוב. לאחרונה, הרחבנו משמעותית את שיתופי הפעולה עם כלל הגורמים המובילים בארץ את נושא המחזור דרך שילוב מיזמים ותוכניות המותאמות לכלל האוכלוסייה", ציין מנכ"ל עיריית נהריה, דוד אלחיאני. "חשוב להבין שהשינויים הגלובליים שכולנו מרגישים ורואים בשנים האחרונות בארץ ובעולם, מחדדים את החשיבות בשמירה על הסביבה שלנו למעננו ולמען הדורות הבאים. פריסת מתחמים מוסדרים של פחי מיחזור תאפשר לתושבים להגיע בצורה נגישה ולמחזר את הפסולת על סוגיה השונים קרוב לביתם", הוסיף אלחיאני.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.