ממשיכים לתמוך בעסקים המקומיים: יוזמה חדשה של עיריית חיפה תאפשר לבעלי עסקי-מזון להקים פארקלטים במרחב הציבורי

צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

בעקבות הצלחת מיזם ה"פארקלטים" שהקימה עיריית חיפה והשינוי הרב שהצליחו לחולל ברחובות שבהם הוקמו, יזמה העירייה מהלך תקדימי להרחבת השימוש בהם ברחבי העיר

במסגרת מדיניות עיריית חיפה לתמיכה בעסקים המקומיים בעיר, יזמה העירייה מהלך תקדימי, אותו הוביל צוות "חיפה 2030", בשיתוף האגף לרישוי ולקידום עסקים בעיריית חיפה, אשר יאפשר לבעלי עסקי מזון בעיר להקים בעצמם אזורי הושבה בשטח המרחב הציבורי ("פארקלטים").

במסגרת זו, יוכלו החל מהשבוע בעלי עסקי מזון בעיר להגיש בקשה לאגף לרישוי עסקים בעירייה ולהקים בעצמם "פארקלט" בשטח המשמש לחנייה מחוץ לבית העסק שבבעלותם, לצורך הצבת שולחנות וכיסאות עבור לקוחותיהם.

מהניסיון שהצטבר בארץ ובעולם בנושא, עולה כי פארקלטים תורמים לא רק לעסקים שבקרבתם, אלא אף מעודדים שוטטות רגלית ברחובות המסחריים ובכך תורמים להחייאתם.

על-פי עקרונות המהלך, יישא מגיש הבקשה באחריות המלאה על מימון, ההקמה, ההפעלה והתחזוקה התקינה של הפארקלט.

ניתן לקבל הרשאה להקמת פארקלט בהליך מהיר המורכב משני שלבים: בשלב הראשון ייבחן המיקום המוצע להקמת הפארקלט. ככל שהמיקום יימצא מתאים, תיבחן התוכנית המפורטת להקמתו.

הבקשות שיתקבלו ייבחנו על-בסיס שיקולים מקצועיים שונים, תוך התייחסות להיבטים תנועתיים, תכנוניים וכן על בסיס בחינת פוטנציאל הפארקלט לתרום לפעילות העסקים ולמרחב הציבורי בכללותו.

יש לציין, כי ההרשאה להקמת הפארקלט הינה זמנית לתקופה של שלוש שנים. לאחר תקופה זו, יידרש בעל העסק לחדש את הבקשה ולהגישה מחדש.

אגף האכיפה העירוני יהיה אמון לפקח על השימוש בפארקלט בהתאם לתנאי ההרשאה שניתנה ויוודא שהשימוש בפארקלט לא יהווה מפגע או הפרעה לסביבתו.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "רחובות מסחריים חזקים הם מפתח להתפתחות הכלכלה המקומית וליצירת מרחב ציבורי איכותי לרווחת התושבים והמבקרים בעיר. עיריית חיפה תמשיך לפעול בדרכים שונות, על מנת לייצר חיי רחוב עשירים ומעניינים, תוך שיפור המרחב הציבורי בכלל והרחובות המסחריים בפרט".

מצ"ב קישור לטופס הגשת הבקשה להקמת פארקלט:
https://haifaforms.wee.co.il/?page_id=91648

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לקריאה נוספת

פייסבוק

אינסטגרם

טוויטר