יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "על המדינה להקצות קרקעות לבניית בתי אבות במחירים מסובסדים"

יו"ר אומ"ץ פליצה פלד ושר האוצר אביגדור ליברמן. עיבוד תמונה הללי אורגינל

הממשלה לא מקדמת פתרונות דיור מוגן – תנועת אומ"ץ מציעה לתרום מניסיונה הרב

ב-2017 החליטה ממשלת ישראל להקים צוות בין-משרדי שיפתור את בעיית המחסור בדיור מוגן בעלות סבירה ב-2022 עדיין אין תוכנית מעשית יו"ר אומ"ץ פנחס פלד: "על המדינה להקצות קרקעות לבניית בתי אבות במחירים מסובסדים"

בישראל חיים כמיליון אזרחים ותיקים. ב-2035 אחד מכל 6 ישראלים יהיה בן 65 ומעלה, וב-2050 צפוי מספרם של האזרחים הוותיקים לעמוד על כ-2.5 מיליון איש ואישה. על-מנת להבטיח דיור הולם לפלח אוכלוסייה חשוב זה, החליטה ממשלת ישראל בתאריך ה-7.12.2017 להקים צוות בין משרדי שיקדם פתרונות דיור מוגן לאזרחים ותיקים. ההחלטה, שהיוותה המשך להחלטה משנת 2015, פירטה את מבנה הצוות ואת מטרתו העיקרית: הרחבת והנגשת השירותים הייחודיים המוצעים במסגרות הדיור המוגן.

למרות זאת, קיים כיום מחסור חמור בפתרונות דיור מוגן. על-פי נתוני משרד הרווחה, כיום רק כ-80,000 אנשים חיים במוסדות דיור מוגן פרטיים או בבתי אבות מסובסדים – מיעוט בטל בשישים ביחס לגודל האוכלוסייה הזקוקה לפתרון.

תנועת אומ"ץ, הפועלת למען צדק חברתי, פנתה אל שר השיכון והבינוי זאב אלקין, שר הרווחה מאיר כהן ושר האוצר אביגדור ליברמן, בדרישה להעלות את הסוגיה הכאובה אל ראש סדר העדיפויות. בנוסף מביעים אנשי התנועה נכונות לתרום – בהתנדבות, וללא כל שכר – מניסיונם הרב, ולשמש כנציגי הציבור בוועדה שתפתח מודלים כלכליים למימון ותפעול מסגרות דיור מוגן במחיר שווה לכל נפש.

יו"ר הוועדה הציבורית של תנועת אומ"ץ עו"ד יצחק מינא

"הממשלה הגיעה זה מכבר למסקנה כי יש למצוא פתרון", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר הוועדה הציבורית עו"ד יצחק מינא לשרים אלקין, כהן וליברמן. "אולם עד היום מתמהמה הפתרון – והאזרחים הוותיקים מוצאים עצמם זרוקים ברחוב ללא תמיכה". בהקשר זה מציינים פלד ומינא את העלות הגבוהה של בתי האבות, שעשויה להגיע ל-20,000 ₪ בחודש ואף יותר. בנוסף נדרש במקרים רבים תשלום של דמי כניסה או פיקדון של כמיליון שקל.

ראשי אומ"ץ קוראים לשרים לקדם הקצאת קרקעות לבניית בתי אבות במחירים מסובסדים בכל רחבי הארץ. יצוין כי בשנים האחרונות נכשלו מכרזים רבים עקב חוסר התאמה לשוק ולפיזור הגיאוגרפי. כך למשל מתוך 12 מכרזים לרכישת קרקע לצורך הקמת בתי דיור מוגן אשר פורסמו בשנתיים האחרונות, 4 היו בבית שמש – עיר שמתאפיינת באוכלוסייה צעירה. במקום אחר גילתה רשות מקרקעי ישראל רק לאחר סגירת המכרז כי השטח כלל לא מתאים לדיור מוגן משום שאין בו תשתיות רלוונטיות.

בפנייה לשרים האחראיים על מתן מענה הולם לצרכי האוכלוסייה הוותיקה מבהירים פלד ומינא כי לא ירפו מהנושא, וכי ימשיכו לפעול בנחישות עד אשר יינקטו הצעדים הרצויים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.