ה MRI שהגיע מהשמיים

תכנית מקיפה לבניה מחדש של מכון ה MRI של רמב"ם

חודשים של הכנה תכנון מוקפד וסנכרון בין גורמים רבים התרכזו ביום חמישי האחרון למבצע לוגיסטי בן 8 שעות במהלכן הוצבה מערכת MRI מתקדמת מסוג "טסלה 1.5" במבנה יביל ברמב"ם.

המהלך מהווה את ירית הפתיחה לתחילת ביצוע תכנית מקיפה לבניה מחדש של מכון ה MRI של רמב"ם, במסגרתה תוחלף מערכת מסוג T1.5 ישנה במערכת מתקדמת וחדשה ובהמשך תתווסף מערכת מסוג T3 אשר עתידה לשרת את צורכי הקריה הרפואית רמב"ם ואת חוקרי אוניברסיטת חיפה, לצד שיפוץ מלא של כל שטחי המכון. כאמור, ביום חמישי האחרון הוצבה מערכת MRI מתוצרת חברת "סימנס" במבנה יביל, שתאפשר בזמן השיפוץ שמירה על רצף תפקודי של המכון ועתידה לתת מענה לציבור המטופלים במהלך כל תקופת הפרויקט, שבעה ימים בשבוע.
ההיערכות לפרויקט כללה איתור מקום ייעודי בסמוך למבנה קיים, במטרה לתת מענה לכל הצרכים הנלווים למתן שירות למטופל וכוללים אזור קבלת מטופלים, אזור המתנה, חדר הלבשה, חדר הכנה לבדיקה ושירותים.
לאחר איתור המקום, נערכו פגישות בהן הוגדרו התשתיות הנדרשות לתפעול המערכת הכוללות בין היתר עבודות בטון, חשמל, תקשורת ועוד. כל העבודות נעשו בהובלה מחלקת אחזקה של בית החולים.

לאחר סיום ההכנות הנדרשות, החל מבצע הצבת המערכת אשר ארך כ-8 שעות. מורכבו‏ּת המבצע נבעה בשל מיקום הניידת במעבר צר, בסמיכות לשני מבנים: הבניין לרפואה פנימית ע"ש שמואל והרטה עמיר – הבניין הוותיק ביותר בקריה, ובניין "נוף המפרץ", והצורך להניף את המערכת באוויר לגובה רב על מנת להציבה על-פי התכנון בין שני הבניינים, במסדרון צר. במהלך המבצע, מנוף רחב ממדים הניף את קרון המערכת השוקל כ-30 טונות מעל בניין "נוף המפרץ" והורידו אותו בזהירות מרבית במקומו הייעודי.
המבצע צלח הודות לשיתוף פעולה של מחלקת הביטחון שחסמה צירים וניתבה את המטופלים והצוותים הרפואיים, מחלקת אחזקה שהכינה את כל התשתיות הנדרשות למערכת, מחלקת הבטיחות שנתנה דגשים בטיחותיים, צוות ה-MRI שהיה שותף מלא לתהליכים והנהלה אדמיניסטרטיבית שדאגה לנהל ולתפעל את האירוע בשיתוף חברת "סימנס".
אז איך נראות 8 שעות של המבצע המורכב ב-2 דקות? צפו:



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.