המאבק של ראשי אומ"ץ הצליח – סנקציות על יחידות ממשלתיות שלא מנצלות את המשרדים שלהן בי-ם

יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד. צילום באדיבות אומ"ץ

יחידות ממשלתיות רבות שוכרות נדל"ן יקר במרכז הארץ למרות שעומדים לרשותן משרדים בירושלים ∙ תנועת אומ"ץ נאבקה בבזבוז המשווע של כספי ציבור ∙ החלטת ממשלה חדשה תחסוך מאות מיליוני שקלים בשנה

חוק יסוד ירושלים בירת ישראל וחוק יסוד הממשלה מחייבים את כל היחידות הממשלתיות לפעול בירושלים, על-מנת למצב את בירת המדינה כעיר ממשל מרכזית ולחזק את כלכלתה. למרות זאת, גופים ממשלתיים רבים שכרו משרדים יקרים בגוש דן והנכסים שהועמדו לרשותם בירושלים נותרו שוממים.

תנועת אומ"ץ יצאה למאבק בתופעה המקוממת. ראשי התנועה, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, פנו כבר במרץ השנה למשרד האוצר בדרישה ספציפית לעצור מכרז גדול להקמת קריית ממשלה בחולון – ולמנוע את הגדלת היקף כספי הציבור שיורדים לטמיון עקב המשרדים הלא מנוצלים בירושלים.

עוד-יצחק-מינא-צילום-אורגינל

התנועה גם דרשה משר האוצר הקודם, ישראל כץ, לפעול באופן מידי לאכלוס המשרדים הריקים ולעצור את כפל התשלומים עבור שכירות וארנונה. "אילו היה מדובר בחברה פרטית, אין ספק שכל מנהליה היו מפוטרים לאלתר בשל כך", ציין פליצ'ה פלד, שגם ציטט מדו"ח של מבקר המדינה בנושא כי "מדובר בהיעדר יוזמה, גרירת רגליים וחוסר משווע של התמודדות ממשית".

לאחר הקמת הממשלה החדשה, שבה ודרשה תנועת אומ"ץ משר האוצר הנוכחי, אביגדור ליברמן, להעביר יחידות של משרדי הכלכלה, הגנת הסביבה, הבריאות, התחבורה, ביטחון הפנים וגם האוצר עצמו לירושלים. המאבק וההתמדה נשאו פרי – השבוע החליטה ממשלת ישראל להטיל סנקציות על אותן יחידות ממשלתיות שיסרבו לעבור לעיר הבירה.

העונשים כוללים בין השאר הגבלה ממשית ברכישת ציוד משרדי וריהוט ועצירת תקציבי שיפוצים. כמו כן מגדירה ההחלטה לוח זמנים ברור להשלמת אכלוס המשרדים הקיימים בירושלים. תנועת אומ"ץ הביעה שביעות רצון מהחלטת הממשלה שתוביל לאכיפת חוקי היסוד, להפסקת הבזבוז המשווע של כספי הציבור ולמשיכת אוכלוסייה חזקה אל עיר הבירה. פליצ'ה פלד הבטיח כי התנועה תמשיך לעקוב אחרי נושא חשוב זה, ותוודא כי ההחלטה מיושמת במלואה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.