חיים משותפים גם בחינוך: ההרשמה למסלול הדו-לשוני בחטיבת הביניים בעירוני א' תסתיים בקרוב • מנהל עירוני א' ליאור אוזמן: "המסלול הדו-לשוני בבית ספרנו מבטא תפיסה חינוכית עמוקה הרואה במפגש בין שפות, תרבויות ובני נוער הזדמנות לצמיחה אישית ולבניית חברה טובה יותר"

קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

המסלול, אשר פועל בבית ספר עירוני א', משלב למידה רב-תרבותית, עבודה מבוססת חקר ולמידה בעברית ובערבית

המסלול מציע סביבת לימוד שבמרכזה הילד ופיתוח אישיותו, לצד העמקה בתכנים רב-תרבותיים. הלמידה מבוססת על חקר, פרויקטים ועצמאות תלמידים, תוך שילוב משמעותי של למידה מחוץ לכיתה בטבע, בעיר ובקהילה. הדגש מושם על סקרנות, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ויכולת שיתוף פעולה.

עברית וערבית משמשות במסלול כשפות עבודה יומיומיות שוות מעמד, דבר התורם לפיתוח גמישות מחשבתית, מיומנויות שפה ויכולת הקשבה. במסגרת הלמידה, התלמידים מובילים ומציגים פרויקטים אישיים וקבוצתיים המבוססים על שאלות חקר, מפתחים חשיבה עצמאית וביטחון עצמי, ורוכשים כלים מעשיים לניהול שיח ומשימות משותפות.

חלק משמעותי מתהליך הלמידה מתקיים מחוץ לכותלי בית הספר, מתוך תפיסה הרואה במפגש הישיר עם הסביבה, העיר והקהילה חלק בלתי נפרד מהלמידה עצמה. לצד זאת, תהליך ההערכה מתמקד בפיתוח מוטיבציה פנימית, יכולות הבעה אישית ועמידה מול קהל.

ההצלחת המסלול הובילה לכך שכעת פותחת עיריית חיפה את האפשרות להירשם לכיתה ז' בשנת הלימודים הבאה – נותרו מקומות אחרונים.

תלמידים המצטרפים מבתי ספר שאינם דו-לשוניים יקבלו ליווי אישי הכולל תמיכה שפתית מוגברת ושילוב חברתי הדרגתי בכיתה.

הורים המעוניינים לקבל פרטים נוספים או לתאם ביקור אישי, מוזמנים לפנות אל גיא אלוני, רכז המסלול: 052-4550025.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: ״המסלול הדו-לשוני בעירוני א' משקף את אופייה המיוחד של חיפה כעיר של חיים משותפים. החינוך הוא המקום שבו נבנים קשרים, אמון והיכרות בין ילדים ובני נוער מכל חלקי החברה, ולכן יש חשיבות גדולה להמשך חיזוקן של מסגרות חינוכיות מסוג זה״.

אילנה טרוק, ראש מינהל חינוך, תרבות וספורט בעיריית חיפה: ״המסלול מאפשר לתלמידים ללמוד בסביבה המעודדת סקרנות, יוזמה, שיתוף פעולה והקשבה. השילוב בין למידה דו-לשונית, עבודה מבוססת חקר וחיבור לקהילה, מעניק לתלמידים כלים משמעותיים להתפתחות אישית ולחיים בחברה משותפת״.

מנכ"ל בית ספר עירוני א', ליאור אוזמן: "המסלול הדו-לשוני בבית ספרנו מבטא תפיסה חינוכית עמוקה הרואה במפגש בין שפות, תרבויות ובני נוער הזדמנות לצמיחה אישית ולבניית חברה טובה יותר. אנו מאמינים שחינוך לחיים משותפים אינו רק ערך, אלא מיומנות שיש לטפח יום יום – דרך למידה, הקשבה, סקרנות ועשייה משותפת. המסלול מאפשר לתלמידים לפתח זהות אישית לצד זהות חברתית רחבה, לרכוש כלים של חשיבה ביקורתית ושיתוף פעולה, ולצאת לעולם כבוגרים ערכיים, פתוחים ומשפיעים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.