אוניברסיטת חיפה העניקה תואר לשם כבוד לנשיא אוניברסיטת הרווארד – פרופ' לורנס בקאו

אוניברסיטת חיפה העניקה תואר לשם כבוד לנשיא אוניברסיטת הרווארד – פרופ' לורנס בקאו

*"האפשרויות שאוניברסיטאות כמו הרווארד ואוניברסיטת חיפה מעניקות מעולם לא היו קריטיות יותר לחברה האנושית מאשר עכשיו", אמר פרופ' בקאו*

אוניברסיטת חיפה העניקה הערב (יום ב') תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא אוניברסיטת הרווארד פרופ' לארי בקאו, בהוקרה על מנהיגות יוצאת דופן בזירת ההשכלה הגבוהה, על מסורת של נאמנות לחקר האמת ועל רתימת כישוריו יוצאי הדופן להתמודדות אמיצה עם אתגרי האנושות בת זמננו. "חוקרים וחוקרות בהרווארד, אוניברסיטת חיפה ומוסדות מחקר בכל רחבי העולם, מקבלים את ההזדמנות ללכת בעקבות הסקרנות שלהם. לא כדי להגיע לנקודה ידועה, אלא כדי לספק את הדחף לדעת ולהבין, להרחיב ולהעמיק, לחפש ולמצוא. זו המשמעות של למידה", אמר פרופ' בקאו.

"אין דרך ראויה יותר לפתוח את אירועי חבר הנאמנים מאשר הענקת תואר ד"ר לשם כבוד לפרופ' לארי באקו", פתח נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין את הטקס המקוון של הענקת תואר ד"ר לשם כבוד. פרופ' בקאו, בן למשפחה יהודית, אמר שהוא מצר על כך שלא הגיע לישראל באופן פיזי ושהוא משתוקק להגיע עם משפחתו כדי לבקר במדינה. "ישראל מוכיחה שמדינה לא חייבת להיות עשירה במשאבי טבע כדי להצליח. איך ישראל עושה זאת? היא יודעת למשוך אנשים מוכשרים, מכל רחבי העולם, למערכת ההשכלה הגבוהה שלה".

בהמשך דבריו, דיבר פרופ' בקאו על אתגרי הקורונה ועל התרומה המשמעותית של מוסדות המחקר למאבק בקורונה בפרט ובאתגרי האנושות בכלל. לדבריו, הרעיון שעל בסיסו פותחו החיסונים של מודרנה ופייזר, בין היתר, של ה-mRNA פותח באוניברסיטת MIT בשנות ה-70, במחקר שביקש לבחון האם וירוסים יכולים להוות גורם למחלת הסרטן. "מה שפותח לפני 40 שנים בהקשר אחר, עוזר לנו כעת להציל את האנושות", הוא אמר. "אוניברסיטאות עוזרת לנו להבין לאן אנחנו רוצים להגיע, אבל חשוב יותר, הן עוזרות לנו להבין למה אנחנו רוצים להגיע לשם. אל מול אתגרי העתיד, אם זה בנושאי אקלים או אי שוויון לדוגמא, נראה יותר ויותר התלכדות של מדע וטכנולוגיה יחד עם פילוסופיה, אתיקה ומדעי החברה והרוח. האפשרויות שאוניברסיטאות כמו הרווארד ואוניברסיטת חיפה מאפשרות מעולם לא היו חשובות יותר לחברה האנושית מאשר עכשיו", הוא אמר.

לדבריו של פרופ' בקאו, לאוניברסיטאות המחקר תפקיד משמעותי בשמירה על הדמוקרטיה. "יש לנו מחויבות להזכיר כל הזמן לציבור עד כמה הדמוקרטיה עלולה להיות שברירית ולהזכיר שעל כולנו, כאזרחים, להשקיע כדי שהדמוקרטיה תמשיך לשגשג".

"חזון המולטיברסיטה שלנו מטיל עלינו אחריות לאומית: להיות שער כניסה ומנוע של מוביליות חברתית בתוך החברה הישראלית", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רובין ועל כך ענה נשיא הרווארד פרופ' בקאו, "המאמצים שלכם ליצור מולטיברסיטה, המחברת קמפוסים שונים ותחומי לימוד מגוונים, ייצרו הזדמנויות מדהימות לישראל ולעולם. אני מברך על היותי חלק מקהילת אוניברסיטת חיפה, אחת הקהילות המדעיות הטובות בעולם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.