שיקום באמצעות הרדיו – 4 שנים לרדיו פוקוס

שיקום באמצעות הרדיו, 4 שנים לרדיו פוקוס

למעלה מ-80 אסירים לקחו חלק במיזם השיקום הייחודי של שב"ס בכלא איילון בשיתוף המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר

בימים אלו, רדיו פוקוס –  הפרויקט היוקרתי של שירות בתי הסוהר לשיקום אסירים באמצעות העבודה ברדיו, בשיתוף המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר חוגג יום הולדת ארבע.

תחנת רדיו פוקוס הוקמה על ידי קרין עובדיה ראפ, יזמית חברתית בתחום התקשורת ב-2016 ועלתה לאוויר ב-2017. התחנה מנוהלת על ידי טל שמידט בוגר המכללה האקדמית ספיר ומשדרת בערוץ ייעודי לכל האסירים הפליליים בישראל 24/7. במסגרת המיזם למעלה מ-80  אסירים לקחו חלק במיזם והוכשרו בקורס ייעודי בשיתוף פעולה עם מסלול רדיו ושידורים דיגיטליים במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר. 

במסגרת שיתוף הפעולה מרצים וסטודנטים ממסלול הרדיו ושידורים דיגיטליים  במחלקה לתקשורת בספיר מגיעים בכל שבוע לבית הכלא איילון שברמלה לעבוד עם האסירים על תכניות הרדיו השונות ומכשירים אותם באופן מקיף למקצועות הרדיו – לשדר, לערוך ולהפיק.

האסירים משדרים בקולם ולא משמשים רק כנושא לדיון. השדרנים ובעלי התפקידים האחרים (עורך, מפיק וכו') ברדיו וגם המאזינים כולם שותפים באותה קהילה ונהנים מפיתוח היכולות והכישורים. המיזם הינו כלי תקשורת לאסירים המאפשר לחזק תכני חינוך, שיקום והכשרה תעסוקתית עבור אסירים.

במסגרת המיזם מופקות תכניות מקור בעלות תכנים חינוכיים, טיפוליים ושיקומיים עבור אסירים. בנוסף לעשרות שעות תכניות מוזיקה ייעודיות וכן שת"פ עם תאגיד השידור הציבורי אשר הביא לאפשרות השימוש בארכיון תכניות הרדיו של התאגיד.

התחנה מאפשרת לאסירים, אשר מרצים מאסר על עבירות שונות לדבר ולהישמע על ידי חבריהם בכלא, ומתוך כך לרכוש מיומנויות חיים, כישורי עבודה, ניסיון תעסוקתי ושיקום נפשי וחברתי. המיזם מסייע בכל תחומי הטיפול לאסירים ופועל לשיפור היכולות החברתיות והקוגניטיביות במטרה לקליטה טובה יותר בקהילה, הורדת אחוזי החזרה לפשע ולכלא, ובניית מסגרת להתנסות תעסוקתית בשוק החופשי.

זהו פרויקט ראשון מסוגו בארץ אשר ממשיך פרויקטים דומים בחו"ל שזכו להצלחה ותהודה גדולה. המחלקה לתקשורת במכללת ספיר נבחרה להיות זו שתלווה את תהליך ההכשרה המקצועי, הן בשל הרמה המקצועית הגבוהה והן בשל המחויבות הערכית והחברתית של המכללה.

ד"ר אלה בן עטר, ראש מסלול רדיו: אני מברכת את הפרויקט החשוב הזה של רדיו פוקוס שמאפשר לתת קול לאסירים כחלק מתהליך שיקומי שמשליך על תחומי חיים רבים ונוספים, תפעול אולפן הרדיו דורש פיתוח מיומנויות שונות ומגוונות שמסייעות לאסיר בין כותלי הכלא ומחוצה לו. הפרויקט מהווה אחד מהפרויקטים שקיימים במחלקה לתקשורת שחורטים על דגלם את הקשר והמעורבות של הסטודנטים והמרצים עם הקהילה שמחוץ לאקדמיה. 

ד"ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר: כמרצה אני מרגיש זכות להיות חלק מהמרצים שמכשירים את האסירים זו השנה השלישית. כראש מחלקה אני גאה שהמחלקה שלנו מובילה מיזם חברתי כל כך ייחודי ומשמעותי לאסירים. אני מכשיר אסירים בראשית דרכם בפרויקט וגם פוגש אותם במהלך השנים. הרדיו עושה פלאים באסירים, הם אנשים אחרים לגמרי לא פחות מכך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.