רמב"ם: נערה שתתה חומר "לטשטוש עקבות מריחואנה" שהזמינה דרך טלגראס וסיכן את חייה

רופאי רמב"ם, בית החולים הגדול בצפון, נתקלו כבר בהרבה מקרים עם נסיבות לא רגילות, אך המקרה הבא הצליח להפתיע אפילו את הצוותים המנוסים במיון בית החולים.
בתמונה: החומר שנרכש דרך טלגראס והובא למיון הילדים ברמב"ם.
צילום: באדיבות דוברות רמב"ם.

נערה כבת 17, תושבת אזור הצפון, הגיעה לאחרונה אל מיון ביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם עם תלונות על קוצר נשימה חריף, צריבה בבית החזה, הקאות וסימפטומים נוספים. מבירור שעשה צוות המיון מול מלוויה, הסתבר כי הנערה שתתה חומר לא מוכר אשר הזמינה דרך רשת טלגראס – פלטפורמה מקוונת להפצה ומכירה של קנביס בישראל המבוססת על השימוש באפליקציית טלגרם. בבדיקה שבוצעה על החומר בביה"ח, הסתבר כי הוא מכיל חומצות באחוזים כה גבוהים, עד ששתייתו מסכנת חיים.

"ההסבר שקיבלנו היה שהנערה ביקשה להעלים עקבות מריחואנה מהשתן ובייאושה פנתה לטלגראס", מסביר פרופ' איתי שביט, מנהל מיון ביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם שטיפל בנערה, "החומר שווק ככזה המסוגל לבצע פעולה של טשטוש עקבות גראס, אך בפועל מדובר בחומר לא מזוהה שמכיל רמות חומצה גבוהות ומסוכנות, השוות ערך לשתיית חומצת מלח או אף גרוע מזה. זה בפירוש חומר לניקוי רצפות. ברגע שנערה שתתה את החומר הוא התחיל למעשה לעשות נזק לגופה".

למזלה של הנערה היא צרכה מעט מאוד מן החומר, לפני שהחלה לחוש ברע והתפנתה אל בית החולים. פרופ' רון שאול, מנהל גסטרו ילדים בביה"ח "רות" ברמב"ם, מסביר כי מדובר בלא פחות מנס: "החומר לא מוכר, אך הצלחנו לזהות את המרכיבים שיכולים לגרום לנזק גדול בצריכה שלהם למערכת העיכול, לוושט ולקיבה – עד למצב של סכנת חיים. לרוב, לחומרים חומצתיים יש טעם מר. במקרה הזה החומר היה ללא טעם כלל. היא יכלה לשתות את כולו מבלי להרגיש. למזלה של הצעירה היא צרכה כמות מזערית והתפנתה במהירות אל בית החולים. זה יכול היה להיגמר אחרת".

לדברי הרופאים המטפלים ערך רמת החומציות בחומר האמור היה פחות מ-2, רמה שגורמת לכוויות בוושט ובקיבה. כאשר הנערה הגיע אל המיון, החלה החומר לבצע את פעולתו ולצרוב את המעיים. בשל כך היא חשה תחושות של צריבה ושריפה וצורך להקיא, כמו גם קוצר נשימה וכאבים בבטן ובחזה. משהובהרה תמונת המצב, קיבלה הנערה טיפול נוגד חומצה דרך הווריד ונוזלים, בהמשך עברה בירור באמצעות גסטרוסקופיה על מנת לוודא שלא נגרם נזק נוסף לאיבריה. לאחר השגחה של יממה בביה"ח, היא שוחררה לביתה כשהיא חשה בטוב.

רופאי רמב"ם מזהירים כי חל איסור חמור על צריכת חומרים שטיבם אינו ידוע ועלולים להיות רעילים ומסכני חיים: "הרשת הינה מקום לא בטוח וצריך להיזהר במיוחד מרכישה של חומרים שלא ברור מה טיבם. ישנן אינספור דוגמאות של צריכת חומרים מסוכנים, החל מחומרים להזרקה, דרך תוספי מזון וכלה בחומרים כמו זה שהנערה שתתה, שצריך להקפיד להתרחק מהם. הכתובת נמצאת כאן על הקיר. אנא היזהרו ושמרו על הילדים".

לאור החשד לפלילים משטרת ישראל עודכנה באירוע ונפתחה חקירה בהתאם.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.