פיקוד העורף: "חיפה ערוכה לחירום"

פיקוד העורף: "חיפה ערוכה לחירום"

היערכות החירום של עיריית חיפה נבחנה אתמול בתרגיל רחב היקף שנערך במסגרת מערך האימונים השנתי של פיקוד העורף

בתרגיל אותו הובילו מנכ"ל העירייה אוהד שגב ומנהל אגף הביטחון יאיר זילברמן, נטלו חלק פעיל כל המנהלים והחבלים להם חולקה העיר בחירום וכן נציגי כוחות החירום והביטחון בהם: פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש והצלה ומד"א.

כמדי שנה התקיים התרגיל בשני חלקים: חלקו הראשון והעיוני, התקיים במרכז הקהילתי בית אבא חושי שבנווה שאנן. ביום זה תורגלו נציגי העירייה בניתוח תרחישים ובהתמקצעות בתהליכים המבצעיים לרבות הערכת מצב וניתוח משברים המשפיעים על הרציפות התפקודית של הרשות במלחמה.

על פי תפיסת ההפעלה שגובשה ע"י אגף הביטחון העירוני חולקה העיר לשישה חבלים אשר כל אחד מהם מנוהל ע"י צוותים מקצועיים המורכבים מכוח חילוץ של פיקוד העורף, אגפים ביצועיים בעירייה, חברות ציוד מכני הנדסי המרותקות לעיריית חיפה ונציגי מערכות הרווחה, החינוך, פניות ציבור ואנשי מקצוע נוספים.

יומו השני של התרגיל התקיים אתמול [ב'] במרכז ניהול המשברים של עיריית חיפה (מנ"מ), שנבנה כחלק מיישום לקחים ומסקנות אותן הפיקה העירייה בעקבות משברים עמם התמודדה העיר בעבר ובשורה של תרגילים ודיונים שנערכו עם פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית.

המנ"מ מרכז אליו את המידע מהחבלים, מייצר תמונת מצב אחודה ונותן מענה יחד עם מפקדות החבלים לתרחישי מלחמה ואסונות טבע, על מנת להבטיח את יכולת הרציפות התפקודית של העירייה בחירום ואת המשך מתן השירותים לתושבי העיר גם בתנאי משבר.

במהלך התרגיל נבחנה פעילות המרכז לניהול משברים והחבלים אל מול תרחישי איום שכללו בין היתר הפסקות חשמל ומים ארוכות כתוצאה מנפילת טילים.

בתוך כך, נבחנו מערכות השליטה והבקרה של המנ"מ ונעשה שימוש באמצעי קשר אלחוטיים שנועדו לתת מענה בעת קריסת הרשתות הסלולאריות.

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן: "התרגיל הוכיח שתפיסת ההפעלה הנוכחית של ניהול מרכזי מול מפקדות חבלים, מסייעת בבניית תמונת המצב ומתן סיוע לתושבים. לקחי ומסקנות התרגיל יילמדו כמו בכל יתר התרגילים אותם מקיימת העירייה לאורך כל השנה ויוטמעו על מנת לשפר את היערכות העירייה והתאמתה לכל תרחיש חירום אפשרי".

צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.