קבינט השרים לפיתוח הנגב והגליל התכנס לישיבה מיוחדת בנוף הגליל

כמחווה לעיר שקולטת את גל העלייה מאוקראינה


שרי הקבינט – השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל עודד פורר, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה, השר במשרד האוצר חמד עמאר ושר התפוצות נחמן שי, התכנסו לישיבה מיוחדת שהתקיימה ביום ראשון השבוע במרכז קהילתי ברקוביץ' בנוף הגליל. לצד השרים ישבו מסביב לשולחן, ראשי ערים רבים מיישובים בצפון ובדרום. ראש העיר המארחת, רונן פלוט, ברך על החלטת הקבינט לקיים את הישיבה בעירו, ובדבריו סיפר על חשיבות עידוד העולים להתיישבות ממוקדת בנגב ובגליל.  "כשהגעתי לארץ ב-1974 לא ממש שאלו אותי לאיזו עיר אני רוצה ללכת, היה ברור שהצרכים של המדינה חשובים יותר משלי. הזמנים השתנו, אבל הצרכים לא. ועדיין צריך להתיישב בנגב ובגליל ולעודד התיישבות זו באמצעות מתן תמריצים והטבות לעולים. אני לא אומר חלילה להכריח, אבל כן לעודד".

השר עודד פורר אמר: "קליטת העלייה תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי, תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. "מדינת ישראל מחויבת לסייע לעולים ומזהה את ההזדמנות להרחבת ההתיישבות בגליל ובנגב. זו הזדמנות לצמיחה משמעותית". שרת הקליטה, פנינה תמנו-שטה, אמרה: "החלטת הממשלה שהשר פורר ואנוכי מביאים היום היא צעד ראשון וחשוב לחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל וחיזוק העולים אשר יבחרו לגור באזורים אלו. יחד נתמוך ברשויות הקולטות וגם בעולים החדשים כמשימה לאומית חשובה, שתוביל לתנופה וצמיחה של החברה הישראלית ושל ההתיישבות בכלל אזורי הארץ".

בישיבה הוחלט לאשר תמיכה בהיקף של 22 מיליון שקלים בקליטת העלייה ליישובי הנגב והגליל וגיבוש תוכנית שתרחיב את הסיוע לעולים לצד מענקים ישירים לעולים חדשים. התמיכה לרשויות הקולטות עולים תינתן על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות סל תמריצים ייחודי, שיפוץ והצטיידות מועדוני עולים המהווים מסגרת חינוכית חברתית לפעילויות פנאי ותרבות ולפעילויות לשילוב העולים בחברה הישראלית.



Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.