חורף 2022 עבר – חיפה נותרה יבשה

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

כ-5 מיליון ₪ הושקעו במהלך השנה שעברה בחידוש מערכות הניקוז העירוניות

מינהל התפעול של עיריית חיפה ערך ביום רביעי האחרון טקס הוקרה והערכה לכבוד עובדי מחלקת הניקוז על עבודתם המסורה, אשר הודות לה עבר החורף האחרון בחיפה ללא כל אירועים חריגים, על אף ריבוי הגשמים בו.

בטקס העניק ראש מינהל התפעול, אוהד דורפמן, תעודות הערכה לעובדי המחלקה ושיבח את עבודתם לאורך התקופה האחרונה.

המבנה הטופוגרפי הייחודי של חיפה מציב אתגר רב, שאין דומה לו בערים אחרות בארץ ובעיקר בגשמים הראשונים ובעת שברי ענן, כאשר כמויות הגשם הגדולות גולשות בעוצמה רבה ממעלה ההר אל שכונות העיר הנמוכות, כשהן מלוות בסחף רב.

על אף החורף הגשום שנרשם השנה, לא נרשמו בחיפה אירועים חריגים ומערכות הניקוז המתקדמות הצליחו לעמוד בכמויות המים הרבות, שירדו בפרקי זמן קצרים.

במסגרת היערכותה לעונת החורף, ביצעה מחלקת הניקוז למעלה ממאה עבודות בהיקפים שונים ברחבי העיר, אשר שיפרו משמעותית את מערך הניקוז הקיים. סך עלות העבודות נאמדת בכ-5 מיליוני ₪ והן כללו בין היתר החלפת משאבות ניקוז במעברים תת-קרקעיים, ניקוי קולטני ניקוז, תעלות ניקוז, עבודות אחזקת תחנות שאיבה לניקוז והתקנת בקרים ומחסומים במעבר התת-קרקעי בחלוצי התעשייה.

עבודות ההכנה בוצעו בהתאם לתכנית העבודה השנתית שהוכנה מבעוד מועד ועל- פי לוחות הזמנים שנקבעו מראש.

יזיד אבו-ראס, מנהל מח' הניקוז בעיריית חיפה הודה אף הוא לעובדי המחלקה על עבודתם וציין כי "בפני המחלקה עומדים אתגרים נוספים, שנועדו לשפר את מערך הניקוז בעיר, כאשר חלקם מתוכננים לביצוע כבר במהלך השנה הנוכחית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.