זה כבר הפך ל"תופעה": חברות הביטוח מנסות להטיל "אשם תורם" על בעלי רכבים שנפגעו בתאונה

עו"ד סאמי אבו ורדה: החברות משלמות רק חלק מהנזק וגוררות את בעלי הפוליסה לבתי המשפט גם במקרים שהתאונה לא היתה באשמתם
עו"ד סאמי אבו ורדה
עו"ד סאמי אבו ורדה

"בחודשים האחרונים, אנו מטפלים בעשרות מקרים של תאונות נזק בלבד, שחברות הביטוח מנסות להפחית את התשלומים לרכבים שנפגעו בטענה ל"אשם תורם" של הנהג" כך אומר עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות נזיקין ורכוש.

לדבריו, מדובר "במקרים ברורים של פגיעה מצד שלישי שלנהגים לא היתה כל אפשרות להימנע מהתאונה שלא באשמתם ובכל זאת לא קיבלו את מלוא הנזק ועליהם לתבוע בבית משפט את יתרת הנזק".

המקרה האחרון שהוגשה תביעה  לבית משפט השלום בקריות היה של  רכב שנפגע בתאונה לפני כשנה, כאשר הרכב היה בנסיעה ולפתע הגיח רכב במהירות, לא עצר בתמרור עצור ופגע ברכב הנוסע בצד ימין,  כשזה כבר חלף על פניו בצומת.

התאונה גרמה לרכב שנפגע נזקים כבדים ושמאי קבע כי הנזק הוא בגובה של כ- 43,000 שקל וכן תוספת ירידת ערך של  6,400 שקל. בנוסף שילמה בעלת הרכב לשמאי, עבור חוות הדעת, סכום של 2,250 שקל.

בעלת הרכב פנתה לחברת מנורה מבטחים בע"מ שביטחה את הרכב הפוגע ותבעה לשלם לה את מלוא הנזק.

להפתעתה, למרות שחברת הביטוח הכירה באחריותה לתאונה היא שילמה לה רק סכום של 36.027 שקל  שמכסה חלקית את הנזק  בטענה ל"רשלנות תורמת" של נהג הרכב הנפגע, מבלי שתסביר את ההחלטה.

בתביעה שהגיש עו"ד סאמי אבו ורדה, אליה צורפה חוות הדעת של השמאי ופירוט התרחשות התאונה נטען כי חברת הביטוח שילמה "על סמך קביעה שרירותית בגין אשם תורם בשיעור של 20% ,

דבר שאינו מתיישב כלל וכלל עם נסיבות התאונה ומוקדי הנזק. כמו כן החברה שילמה רק תשלום חלקי על ירידת ערך המכונית שנפגעה.

סך כל התביעה עומד על 15.753 שקל הכוללים את הפרש הנזק הישיר, ירידת הערך ושכרו של השמאי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.