ביהמ"ש המחוזי דחה בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית קריית מוצקין

עו"ד אבי גולדהמר צילום יחצ

התביעה הוגשה ע"י חברה קבלנית בטענה שהעירייה ניפחה את תעריפי היטל התיעול שדרשה

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה את בקשת חברת הבנייה גביש בנגל בניה בע"מ,  לאשר תביעה ייצוגית בסך של כ-10 מיליון שקל נגד עיריית קריית מוצקין, בטענה שהעירייה "ניפחה" את תעריפי היטל התיעול כדי לגבות מחברי הקבוצה סכומים גבוהים במיליוני שקלים.

הרקע לתביעה היתה בקשה להיתר בנייה שהגישה החברה הקבלנית לתוספת מגורים במסגרת פרויקט תמ"א 38  וכתנאי לקבלת ההיתר דרשה ממנה העירייה לשלם בין היתר היטל תיעול, בסך כולל של  כ-45,000 שקל.

לטענת התביעה על פי נוהל משרד הפנים בעת תחשיב ההיטל, הרשות המקומית צריכה להפחית את השתתפות הממשלה בפיתוח מערכת התיעול ודבר זה לא נעשה ולכן החשבון "נופח". עוד נטען בתביעה הייצוגית כי חישוב דומה, נעשה גם לחברות קבלניות אחרות  והעירייה גבתה מיליוני שקלים שעליה להחזיר.

עו"ד אבי גולדהמר, מומחה בדיני רשויות מקומיות ,שייצג את עיריית קריית מוצקין  טען שאין כל עילה להגשת התובענה הייצוגית,  שכן בעת שהתחשיב נעשה לא היה ידוע שהממשלה תשתתף בהוצאות התיעול, ולכן לא נפל בו פגם בעת עריכתו.

בפסיקתו קבע השופט ד"ר מנחם רניאל שהתביעה "לא הוכיחה שנפלה טעות בתחשיב ומכאן שלא עמדה בתנאי שלפיו  יש לה תביעה אישית " לכן הוא דחה את הבקשה לתביעה ייצוגית וחייב את החברה הקבלנית לשאת בהוצאות המשפט בסך 11,700 שישולמו לעיריית קריית מוצקין.

מצ"ב צילום של עו"ד אבי גולדהמר יש אישור לפרסום ללא זכויות יוצרים וללא קרדיט

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.