ביד אחת מסייעים לחולים, ביד השנייה רושמים קנסות בגין אי עטית מסכות

עיריית נוף הגליל נחושה לבלום את התפשטות הנגיף והחזרת הצבע הירוק לעיר. ברשימת הפעולות: אכיפה מוגברת, בדיקות קשר עם חולים מאומתים ומערך סיוע מיוחד כולל חלוקת מצרכי מזון ותרופות עד הבית

נוף הגליל הצטרפה בתחילת השבוע לקטגוריית "הערים האדומות" לאחר שמספר החולים המאומתים בה קפץ ל– 187 (נכון למועד סגירת העיתון). ביום ראשון בבוקר, כינס ראש העיר, רונן פלוט, את מטה חירום קורונה לישיבת הערכות מיוחדת, במהלכה ניתנו הנחיות ברורות להגברת האכיפה, מצד אחד ומתן סיוע ותמיכה לחולים מקרב תושבי העיר, מצד שני.

בישיבה הוחלט כי מערך הפיקוח יעבור למתכונת חירום הכוללת את  פקחי החנייה ורישוי העסקים לטובת אכיפה מוגברת של כללי הבריאות. הפיקוח הונחה להתפרש בכל רחבי העיר בדגש על מרכזים הומי-אדם, תחנות אוטובוסים, מרכזי קניות ועוד. ניתנה הנחיה לאכיפה מוגברת של הנחיות התו הירוק והסגול בבתי עסק ובחנויות. "אחד הצעדים הקריטיים לבלימת התפשטות הנגיף הוא ללא ספק האכיפה", נמסר מהעירייה בתגובה, וצוין כי כבר מרגע התפרצות הגל הנוכחי העירייה נקטה בצעדים למניעת התפשטות הנגיף ובאמצעות שירותי הרווחה נערכה למתן מעטפת תמיכה רחבה לחולים המאומתים.

"עובדות הרווחה מתקשרות באופן אישי לכל חולה מאומת בעיר על מנת לשאול לשלומו ולוודא שלא חסר לו מזון או תרופות. במידת הצורך, העירייה תספק מזון לנזקקים, אנו ערוכים לכך", אמר ראש העיר, רונן פלוט, בתגובה. הוא ציין כי לנוכח האחוז הגובה של המתחסנים בקרב תלמידי ז'–י"ב בנוף הגליל, מערכת החינוך ממשיכה להתנהל כסדרה.

ביום שני השבוע, עם החלטת משרד הבריאות לחסן את בני ה–60 ומעלה בחיסון הרביעי, כל קופות החולים בעיר הודיעו על היערכות מלאה וקראו למבוטחים העונים על קריטריון הגיל להגיע ולהתחסן. הממונים על הקורונה בעירייה, יבגני קומרניצקי ומירי שטיצקי  מסרו כי לרשות התושבים פועלים מתחמי בדיקות מהירות מטעם מד"א ו-PCR  מטעם פיקוד העורף. מירי  שטיצקי המשמשת בתפקיד מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית ציינה את ההתגייסות של התושבים וההירתמות המסיבית של חניכי מכינה קדם צבאית 'תבור' שהגיעו לעירייה וסייעו באריזת חבילות המצרכים.    

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.