תנועת אומ״ץ קוראת לרשויות ולתקשורת לאחריות חברתית עקב איבוד שליטה על נגיף הקורונה

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד תמונה יחסי ציבור

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד עמית עוז פנו הבוקר לראש הממשלה, שר הבריאותֿ, יו״ר ועדת הקורונה, יו״ר השלטון המקומי, מ״מ המפכ״ל ויו״ר אגודת העיתונאים בבקשה לגלות יתר אחריות חברתית ולהתגייס למען המדיניות הדוגלת בנקיטת צעדים הכרחיים לשמירת בריאות הציבור, בניסיון לבלום את ההתפרצות הנוכחית המעידה על עיצומו של גל שני כשמספר החולים חצה את קו 1000 החולים והנשאים.


עוד מדגישים אנשי התנועה כי בעיר תל אביב, שהינה מוקד העסקים והבילוי של המדינה, אנו עדים לכך שרבים מתושבי העיר לא עוטים מסיכות, ואין הקפדה חיונית על שמירת מרחק במקומות צפופים והומי אדם. חלקם אף מתעלמים מהנחיות משרד הבריאות באופן שאינו משתמע לשני פנים.

באומ"ץ סבורים כי מתפקידה של עיריית ת"א להיות מעורבת באופן מעשי בקורה בתחומה ולטפל באופן ענייני וממוקד במצב ההולך ומחמיר כפי שעושים ברשויות אחרות.


לתפיסתה של אומ״ץ תפקידה של התקשורת באירוע היסטורי זה להשמיע את קולה בעד ביצוע הנחיות משרד הבריאות, להמשיך ולתווך בין מקבלי ההחלטות, הממשלה והדרג הביצועי, לבין תושבי המדינה ולסייע בכך.

בתנועת אומ״ץ קוראים לכל גופי התקשורת לאמץ בשעת חירום לאומית זאת, מודל של אחריות חברתית ולקדם את בריאות הציבור לראש סדר היום התקשורתי ולהתעלם מרעשי רקע פוליטיים.

להבנתה של אומ״ץ לתקשורת יש תפקיד מפתח חשוב כמייצגת את הציבור וכמאחדת דעת קהל לטובת מטרה ציבורית אפוליטית בשם ההגנה על בריאות הציבור.

אנשי אומ״ץ מדגישים כי בתקופה של פילוג וקיטוב פוליטי וחברתי נכנסים למרבה הצער לעיתים שיקולים לא ענייניים תוך כדי ניהול משבר לאומי ובאומ״ץ מצפים מהתקשורת להשפיע ישירות על דפוסי ההתנהגות של הציבור בדגש על ביצוע ההנחיות תוך כדי שמירה על הדמוקרטיה וביקורת על התנהלות הממשלה והכנסת.

באומ״ץ מאמינים כי תרומת אמצעי התקשורת, הרשויות ונציגיה לצד שמירה על בריאות הציבור כאינטרס עליון תביא להקפדה על מילוי הנחיות משרד הבריאות ואף תסייע בבלימת המגיפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.