תנועת אומ״ץ מציעה למכור את מטוס ראש הממשלה ולממן בכספי המכירה מחלקות פנימיות בבתי החולים כדי להציל חיי אדם

צילום אומץ

בפנייה שהגישו בשבוע שעבר, יו״ר תנועת אומ״ץ  פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ עו״ד יצחק מינא לראש הממשלה נתניהו, לשר האוצר ישראל כץ ולשר הבריאות יולי אדלשטיין ביקשו השניים לשקול את מכירת את המטוס הפרטי של רוה״מ ולהשקיע את עלות המכירה בבתי החולים ובצוותים הרפואיים.


ראשי התנועה מבקשים למצוא פתרון מיידי למצוקת 111 מנהלי המחלקות הפנימיות של בתי החולים השונים. כותבים ראשי אומ״ץ: ״ למקרא הנתונים שפורסמו בתקשורת אין הגדרה אחרת מאשר הזנחה, ביזיון וזלזול בחולים. גם הגל השני של הקורונה עלול לגרום לאסון כבד שיגרום למספר רב של נפטרים כאשר הפתרון נמצא בהישג יד. יש להדגיש כי העומס הכבד על המחלקות הפנימיות ועל בתי החולים הינו לאין שיעור רב גם ללא קורונה וכיום עם גל הקורונה הקשה והאגרסיבי, דומה כי אנו נמצאים אלי תהום רפואית וקטסטרופלית. במצב דברים זה שבו הרופאים לא יצליחו לטפל באנשים חולי קורונה ובמחלות רגילות, תור האמבולנסים שיצטרך להיכנס לבתי החולים יהיה ארוך מנשוא וללא מתן תשובה הולמת. הדבר גם יגרום להתפטרותם של הרופאים אשר יקרסו תחת העומס הרב. כשיש חולים קשים מאוד ואין אמצעים לטפל בהם, לא מבחינת כח אדם ולא מבחינת מיטות ואמצעים, אנו מוצאים את עצמנו במדינת עולם שלישי שמזניחה ומפקירה את חוליה״.

עוד מדגישים ראשי אומ״ץ כי הנושא מקבל חומרה יתרה כאשר מדובר במלחמה בנגיף הקורונה שעל פי כל הנתונים חייבים לחזק ולהגביר את הצוות הרפואי והמיטות כדי לאפשר טיפול בנגיף. הרופאים הציגו למדינה את דרישותיהם לתקציב שישפר את המצב ואף רשות לא נענתה לזעקתם.


להבנתה של תנועת אומ״ץ מטוסו של ראש הממשלה שבו הושקעו כמיליארד שקלים מיותר לחלוטין כאשר מול הצורך במטוס כזה, ניצבת סכנת חיים של תושבי ישראל ובמקום לטפל ולהציל חיים, משקיעה הממשלה כספים במטוס פרטי משוכלל לראש הממשלה, שלא לדבר על הוצאות ציודו, אחזקתו ושמירתו החודשיים בסכומי עתק שיכולים להציל הרבה מחלקות פנימיות בישראל ולהציל חיי אדם.

בתנועת אומ״ץ מבקשים לאור הנתונים להורות לאלתר על מכירתו של המטוס על מנת לאפשר את פתרון המצוקה הקשה של הרפואה בישראל. לא ייתכן כי הממשלה תשתמש בסיסמאות אלה ואחרות בתקופת זמן קשה כזו במקום למצוא פתרונות עניינים וזמינים כמו גיוס של מיליארד שקלים ממטוס שאין לו כל חשיבות וצורך מול החובה בשימור החיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.